هواشناسی , وضعیت جوی , کاهش بارندگی " />

بارندگی در همدان 55 درصد کاهش یافت

  • تاریخ انتشار : 1396/12/23 ساعت : 07:40 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : محیط زیست
همدان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی همدان گفت: میزان بارندگی سال زراعی (اول مهرماه تاکنون) در این استان نسبت به میانگین بلند مدت 55 درصد کاهش یافته است.
سعید باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارندگی در استان همدان نسبت به کل بارش در طول سال 45 درصد است با این توصیف 55 درصد بارندگی تا پایان سال باید انجام شود تا به حد نرمال دست یابیم که این میزان بارندگی در چند روز باقی مانده تا پایان سال غیرممکن است.
وی اضافه کرد: به طور متوسط باید سالانه 340 میلی متر بارندگی داشته باشیم ولی امسال 156 میلی متر بارندگی صورت گرفته است.
باقری اضافه کرد: به علت کاهش بارندگی در سال زراعی امسال استان همدان رتبه 12 کشور را از نظر میزان بارندگی به خود اختصاص داده است.
وی پیش بینی کرد: وضعیت جوی همدان در چند روز پایانی سال پایدار بوده و افت دما نخواهیم داشت هر چند احتمال بارش های پراکنده در برخی از نقاط استان اواخر هفته جاری وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی همدان ادامه داد: شهروندان به راحتی می توانند شستشو و خانه تکانی انجام داده و نگران بارش باران و کثیف شدن لوازم خود نباشند.
وی ادامه داد: رنگ آمیزی و کف نوشته جاده ها و معابر شهری هم اینک در حال انجام است و این اقدام به علت وضعیت جوی مناسب استان است.
6 هزار و424 میلیون متر مکعب نزولات جوی استان در سال بوده که 60 درصد آن تبخیر و تعرق شده و 2 هزار و 570 میلیون متر مکعب به عنوان منابع آب تجدید پذیر استان است.
7526/2087

نظر خود را ثبت کنید