چهارمین جشنواره سور و سرنا , تیرور میناب , هرمزگان " />

‌چهارمین جشنواره سور، سُرنا و زندگی در شهرتیرور میناب آغاز شد

بندر عباس - ایرنا - چهارمین جشنواره سور، سُرنا و زندگی با شرکت نوازندگانی از هرمزگان ، لرستان ، کرمان ، سیستان و بلوچستان چهارشنبه شب درشهر ' تیرور' میناب آغاز شد.
به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان درآیین آغاز به کار این جشنواره گفت: بطور حتم جشنواره سور ، سرنا ، زندگی یک کار فرهنگی وهنری و ماندگار در جامعه خواهد بود .
فریدون همتی افزود : برگزاری این گونه آیین ها سنتی در جامعه باعث شور و نشاط و شادابی می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با وحدت و همدلی و تعامل همه دستگاه ها بتوانیم در جهت توسعه و پیشرفت استان تلاش مضاعف داشته باشیم .
‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز گفت: آنچه که در دولت تدبیر و امید جزو شاخص‌های اصلی و جدی است و براین نگاه از سوی ریاست جمهوری نگاه ویژه‌ای می ‌شود، توجه به نشاط و شادابی اجتماعی است.
علیرضا درویش نژاد تصریح کرد: آنچه هویت یک ملت برای بقا نیاز ضروری دارد توجه ویژه به فرهنگ و آیین است.
وی افزود: برگزاری این جشنواره علاوه بر تبادل فرهنگی، فرصت بسیار مناسبی است که بتوانیم از ظرفیت ها و فرصت های فرهنگی منطقه در جهت معرفی توانمندی های هرمزگان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی ادامه داد: از طریق برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، صنایع تبدیلی و کشاورزی، مد و لباس، غذاهای محلی، جاذبه های گردشگری و برنامه های فرهنگی و آیینی منطقه می توانیم به این هدف برسیم.
چهارمین جشنواره آیینی، سنتی و موسیقیایی سور، سُرنا و زندگی همراه با 25 غرفه محصولات کشاورزی، ابزار آلات موسیقی، آداب و رسوم حجله دامادی، زری بافی و خوسی بافی، نقش حنا روی دست، مد ولباس، پوشش محلی، کلوچه و غذاهای محلی، سفالگری در منیاب برپا شده است.
این جشنواره فرهنگی هنری از 23 تا 25 اسفند در محل دائمی جشنواره سور، سُرنا و زندگی در شهر تیرور میناب جریان دارد.
شهرستان میناب با جمعیت نزدیک به 300هزار نفردارای ظرفیت های خوب فرهنگی، هنری و همچنین مشارکت فعال در جشنواره های ملی و استانی در بخش مختلف آیینی ، مذهبی ، موسیقی و تئاتر است.
7194 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: [email protected]

نظر خود را ثبت کنید