سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان:

خدمات اقامتی فقط توسط دستگاه‌های عضو ستاد سفر ارائه شود

  • تاریخ انتشار : 1396/12/24 ساعت : 11:50 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: خدمات اقامتی فقط باید توسط دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر ارائه شود.

به گزارش ایسنا، محمد جهانشاهی در دیدار با مدیران واحدهای اقامتی استان سمنان، افزود: ارائه خدمات اقامتی توسط سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که عضو ستاد خدمات سفر نیستند، ممنوع است .

وی گفت: این ممنوعیت با هدف ساماندهی خدمات، جلوگیری از بی‌نظمی و ارتقاء خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران نوروزی، اعلام شده است .

عضو ستاد خدمات سفر استان سمنان افزود: نهادها و تشکیلات دولتی و غیردولتی نباید بدون نظارت نهاد متولی، خدمات اقامتی و.. ارائه کنند.

 وی با تاکید بر این‌که قوانین و ضوابط مربوط به تاسیسات گردشگری انعطاف لازم برای فعالیت نظام‌مند را دارند، گفت: ارائه خدمات به مسافران، خارج از این چارچوب، شایسته مردم نیست .

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان این‌که برطرف کردن مشکلات واحدهای اقامتی، زمینه‌ساز رونق گردشگری است، افزود: هدف اصلی صنعت گردشگری استان، افزایش ضریب اقامتی در واحدهای دارای مجوز است .

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه گردشگری، استان سمنان در سال 1400 در کشور از جایگاه قابل توجهی در حوزه گردشگری برخوردار شود .

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: واحدهای اقامتی استان سمنان به لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار دارند .

این استان دارای 94 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است .

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید