تشریح وضعیت اشتغال استان در سالی که گذشت

  • تاریخ انتشار : 1396/12/24 ساعت : 19:33 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان وضعیت طرح های اشتغالی استان کرمان در سال 95 را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، «محمدجواد فدایی» عصر امروز 24 اسفندماه در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با اشاره به پنج مقوله پیش بینی شده استان در حوز ایجاد اشتغال اظهار کرد: یکی از  طرح های اجرایی استان برای ایجاد اشتغال، طرح های دوساله دستگاه های اجرایی بوده است که در این راستا پیش بینی ایجاد 34 هزار و 200 شغل در سال جاری را داشتیم که طبق آمار سامانه رصد هم اکنون 38 هزار و 500 شغل در سطح استان کرمان ایجاد شده که به دنبال راستی آزمایی این طرح هستیم که نشان می دهد از برنامه تعهدداده شده 12 درصد جلوتر هستیم.

وی به طرح اشتغال های خانگی و خود اشتغالی اشاره کرد و گفت: در این بخش شاهد تعهد دستگاه های اجرایی همچون کمیته امداد، اداره تعاون، بنیاد شهید و ... بودیم که بدین منظور 224 میلیارد تومان اعتبار برای استان بود که 190 میلیارد تومان تاکنون به استان ابلاغ شد این درحالی است که 96 درصد به بانک های استان معرفی شدند که بانک ها نیز 73 درصد این اعتبارات را پرداخت کردند.

فدایی به اشتغال فراگیر (تبصره 18) بعنوان دیگر طرح  استان برای ایجاد اشتغال اشاره و گفت: متاسفانه اعتبارات حوزه اشتغال  فراگیر در دو ماه آخر سال ابلاغ شد که سهم استان کرمان 618 میلیارد تومان بود که از این مقدار 302 میلیارد تومان به استان کرمان ابلاغ شده است اما استان به مبلغ ابلاغی بسنده نکرد لذا تا کنون در این حوزه 524 میلیارد تومان به بانک های استان ابلاغ شده و پرداختی بانک ها 15 میلیارد تومان بوده که بسیار پایین است.

معاون استاندار کرمان به اشتغال روستایی نیز اشاره و اظهار کرد: در حوزه اشتغال روستایی نیز 1.5 میلیارد تومان با سود 6 درصد تسهیلات برای انی حوزه در نظر گرفته شد که سهم استان حدود 400 میلیارد تومان که 99 میلیارد تومان به بانک ها استان ابلاغ شده است این در حالی است که 258 میلیارد تومان به بانک ها ابلاغ شده اما بانکها تاکنون 2.3 درصد این تسهیلات را اعطاء کرده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان کرمان تصریح کرد: در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای دوره 3 تا 4 ماهه به بنگاه های اقتصادی معرفی می شوند که در این راستا 3200 میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص داده شده بود که 1340 میلیارد تومان (30 درصد) تاکنون به واحدهای مجری اعطا شده است.

"شهباز حسن پور" نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تصریح کرد: یکی از موفقیت های استان تشکیل جلسات پنجره واحد بوده که این مهم می تواند در رونق تولید استان کرمان بسیار موثر باشد.

وی به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان اشاره و افزود: خوشبختانه شاهد هستیم به خوبی از ظرفیت های صناعی دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان در حوزه اقتصادی استفاده می شود به طوری که افزایش چشمگیر صادرات و اشتغال شهرستان سیرجان در حوزه گلیم شیرچه پیچ را پس از ثبت جهانی آن، شاهد بودیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پایان به مصوبه استاندار کرمان پیرامون انتقال حساب های شرکت های بزرگ استانی به داخل استان اشاره و گفت: متاسفانه شاهد هستیم شرکت های بزرگ به ویژه معدنی در وضعیت گردش مالی استان نقشی ندارند و حسابهای این شرکت های بزرگ به استان کرمان انتقال داده نشد و انتظار داریم از سوی استاندار کرمان نماینده ای برای پیگیری این موضوع انتخاب شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید