امام جمعه زنجان:

راهیان‌ نور حرکتی برای تبیین ارزش‌های دفاع‌ مقدس است

  • تاریخ انتشار : 1396/12/25 ساعت : 15:29 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: راهیان‌ نور یکی از برنامه‌های مهم و ارزشمند فرهنگی در راستای تبیین ارزش‌های دوران دفاع‌ مقدس است که باید در ایام اردوهای راهیان‌ نور بدان توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در آخرین خطبه‌های نمازجمعه زنجان در سال‌جاری، اظهار کرد: جنایت‌های بزرگی که در جوامع بشری در طول دوران دفاع‌مقدس روی داد که می‌توان به حمله شیمایی صدام به حلبچه و کشتار بالغ بر 5000 نفر اشاره کرد که در مقابل این جنایت، جوامع بین‌المللی سکوت کردند. 

وی افزود: ۲۶ اسفند ۷۳ سالروز رحلت حجت‌الاسلام حاج احمد خمینی، امین و یار امام راحل است، ایشان همه عمر خود را وقف خدمت به امام امت و ملت ایران کرد، زمان‌شناسی و ولایت‌مداری ایشان در زمان حیات‌شان همواره زبان‌زد بود و پس از رحلت امام، پشیتبان به‌حق مقام معظم رهبری در مسند ولایت جامعه اسلامی بود که این حمایت موجب دلسردی دشمنان نظام شد. 

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ۲۶ اسفند سال ۵۷، اربعین قیام مردم تبریز و 2۹ اسفندماه نیز سالروز مبارزات اجتماعی مردم در ملی شدن صنعت نفت است که موجب کوتاه شدن دست استعمار انگلیس از سرنوشت ملت ایران شد. 

وی تصریح کرد: اهمیت برنامه ارزشمند راهیان‌نور نکته قابل توجهی است که مقام معظم رهبری طی جلساتی به این حرکت فرهنگی اشاره‌ کرده‌اند. دوران دفاع‌مقدس از جمله ایام‌الله و روزهای تاریخ‌ساز ملت است که به هیچ وجه نباید اجازه داد دفاع‌مقدس و درس‌های آن به فراموشی سپرده شود. 

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی، فرزندان کشور با پوشیدن لباس رزم در برابر دشمن متجاوز تمام‌قامت ایستاند و باید گفت که عزت امروز کشور، برگرفته از خون شهدا است.

وی در ادامه به نظارت دقیق بازار در روزهای پایانی سال توسط مسئولان ذی‌ربط اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به مناسبت فرا رسیدن سال نو، عده‌ای سودجو در صدد برهم زدن قیمت اجناس و گران‌فروشی هستند که در این راستا مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط باید نظارت جامعی را به بازار داشته و با متخلفان برخورد کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید