توسط دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد صورت گرفت

برگزاری دوره آموزشی تعقیب و مراقبت برای پلیس مبارزه با مواد مخدر

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در تهران دوره آموزشی " تعقیب و مراقبت" برای واحدهای ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، از 28 بهمن تا 2 اسفند 1396،  یک دوره آموزشی پنج روزه با موضوع " تعقیب و مراقبت" برای واحدهای ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران  توسط دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در تهران  با همکاری اداره مرکزی مبارزه با مواد مخدر ایتالیا، برگزار شد.

هدف این دوره آموزشی تقویت ظرفیت و دانش افسران مبارزه با مواد مخدر  جمهوری اسلامی ایران بوده و 29 افسر از استانهای مختلف ایران در این دوره توسط گروهی از کارشناسان دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و ایتالیا آموزش دیدند.


جمهوری اسلامی ایران یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای اروپایی است. دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در زمینه‌های مختلف، شامل ظرفیت‌سازی برای نیروی مقابله ای با کمک های فنی  در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیش سازها با دولت جمهوری اسلامی ایران مشارکت و همکاری دارد.


این دوره آموزشی در افزایش دانش پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران مفید بوده و با استانداردهای بین‌المللی مهارتهای پلیسی آشنا  می‌کند که امروزه توسط پلیس اروپا برای ردیابی گروه‌های خلاف‌کار مورد استفاده قرار می گیرد.


سردار زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در مراسم اختتامیه و اهداء گواهینامه این دوره آموزشی ضمن  قدردانی  از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد بابت برگزاری این رویداد آمادگی پلیس مبارزه با مواد مخدر را برای برگزاری رویدادهای تکمیلی در آینده اعلام کرد.


این رویداد به عنوان قسمتی از فعالیتهای پیش‌بینی شده در چارچوب زیربرنامه 1 " قاچاق غیرقانونی و مدیریت مرزی" از برنامه کشوری (2015-2019) دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برای جمهوری اسلامی ایران بود که با حمایت مالی دولت ژاپن برگزار شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید