پنجمین محموله پنیر خامه ای از مرز آستارا به روسیه صادر شد

  • تاریخ انتشار : 1395/11/28 ساعت : 10:55 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : تجارت
آستارا - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات پنجمین محموله پنیر خامه ای در سال جاری از مرز زمینی گمرک این شهرستان به کشور روسیه خبر داد.
بهرام پور ضرب روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 18 تن پنیر خامه ای با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا به کشور روسیه صادر شد.
وی اضافه کرد: ارزش اقتصادی این مقدار پنیر صادر شده 64 هزار دلار است و امسال تاکنون 118 تن پنیر خامه ای به ارزش 301 هزار و 606 دلار از مرز زمینی آستارا به روسیه صادر شده است.
وی با بیان اینکه صادرات فرآورده‌های دام و لبنی به کشورهای دیگر منوط به داشتن گواهی معتبر از سازمان دامپزشکی است، اظهارکرد: در حال حاضر محصولات دامی و لبنی ایران از وضعیت خوبی در بازار روسیه برخوردار است و صادرات پی در پی این محصولات نشانگر رضایت مصرف کنندگان در آن کشور است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور مجوز خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی در مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

نظر خود را ثبت کنید