گیلانغرب؛ چشم‌انتظار مسافرین نوروزی

معاون فرماندار گیلانغرب گفت: پیش بینی می شود امسال نیز به رسم سالهای گذشته بیش از 9 هزار گیلانغربی از لحظه تحویل سال تا پایان تعطیلات نوروز در منطقه تفرجگاهی ناودار مستقر شوند.


فرهاد همتی در گفتگو باخبرنگار ایسنا، با بیان اینکه فرمانداری گیلانعرب در راستای استقبال مناسب از گردشگران نوروزی از دوماه پیش با برگزاری جلسات و تشکیل 10 کمیته برنامه های مختلفی را تدارک دیده است، اظهار کرد: در بحث اسکان مسافرین نوروزی تاکنون پنج مدرسه را تجهیز و در پارک ورودی شهر گیلانغرب نیز یک کمپ استقرار گردشگران را با 70 تخته چادر آماده کرده‌ایم.

وی از برپایی دهکده عشایری در منطقه تفرجگاهی "ناودار" گیلانغرب خبرداد و افزود: از آنجایی که هرساله حدود 9 هزار نفر از مردم این شهرستان از ابتدای لحظه تحویل سال تا پایان روز سیزدهم در این منطقه مستقرمی شوند، امسال برپایی دهکده عشایری را در این منطقه تفرجگاهی خواهیم داشت.

معاون فرماندار گیلانغرب تصریح کرد: همچنین در ورودی شهر گیلانغرب نیز 10 غرفه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات برپا می شود که در آن ها انواع شیرینی ها و آش ها پخت و عرضه می شود.

وی آماده سازی محیط شهری، بوستان ها، پارک ها، سرویس های بهداشتی، نصب المان های نوروزی و برپایی سفره های هفت سین را از جمله اقدامات انجام شده در گیلانغرب عنوان کرد.

همتی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته حدود 60 هزار گردشگر به شهرستان گیلانغرب سفر کردند، عنوان کرد: امسال باتوجه به خساراتی که زلزله به بخشی از روستاها و شهرهای گیلانغرب وارد کرد پیش بینی می کنیم تعداد مسافرین نوروزی که به این شهرستان سفر می کنند، افزایش یابد.

وی منطقه گردشگری ناودار، گلین، دشت دیره، منطقه حفاظت شده ویژه نان، وجود چهار سد با دارا بودن ظرفیت گردشگری، گردنه قلاجه، 406 اثرتاریخی ثبت ملی شده از جمله کاخ فرهاد و کاخ اربابی را از جاذبه های گردشگری شهرستان گیلانغرب معرفی کرد.

معاون فرماندار گیلانغرب به جاذبه های گردشگری جنگ در این شهرستان نیز اشاره کرد و یادآورشد: درحال حاضر روزانه 350 نفر ازطریق کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان شهدای آوزین در این شهرستان بازدید می کنند.
 


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید