جشنواره ملی سرزمین نور، بین‌المللی می شود/20هزار برگزیده پانزدهمین دوره جشنواره از 20 استان

دبیر جشنواره ملی سرزمین نور گفت:جشنواره ملی سرزمین نور همه ساله با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس و در رشته‌های ادبی و هنری برگزار می‌شود و سال آینده این جشنواره بین‌المللی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فیض‌الله محمدزاده با اشاره به رابطه با کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره اظهار کرد: همه ساله به مناسبت روز ملی راهیان نور، اختتامیه این جشنواره در استان خوزستان شهرستان خرمشهر مجتمع اردوگاهی شهید باکری به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.این جشنواره همانطور که از نام آن پیداست به معنای تراوشات ذهنی زائرین سرزمین‌های نور از مجاهدت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.امسال ۲۰ هزار اثر در این جشنواره داشتیم که داوران کشوری در تهران تعدادی را انتخاب کردند و برگزیدگان این دوره از جشنواره از ۲۰ استان کشورمان هستند.
وی با بیان اینکه قرار بر این است که سال آینده این جشنواره بین‌المللی شود، خاطرنشان کرد: بیشتر این آثار متون ادبی و دل نوشته و شعر هستند و البته در زمینه تحقیق و پژوهش پیشرفت بسیار خوبی کردیم. امسال پانزدهمین دوره از جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.
به گفته وی، دبیران سابق این جشنواره، متون ادبی و دل نوشته‌ها و داستان‌ها را در سه جلد کتاب چاپ کرده اند و امسال نیز دو جلد کتاب تحت عنوان "راوی نور" انتشارات فاتحان از عکس‌های برگزیده دو دوره به چاپ رسیده است.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید