ظرح , آرمش بهاری , اوقاف " />

طرح آرامش بهاری در 68 بقاع متبرکه سمنان اجرا می شود

سمنان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان گفت: طرح آرامش بهاری در 68 بقعه متبرکه این استان از 28 اسفند تا 15 فروردین سال 97 با هدف ارایه خدمات به زایران حرم رضوی و مسافران نوروزی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالله واحدی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در این اداره کل افزود: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان به تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی هر سال در ایام تعطیلات نوروز این طرح اجرا می شود.
وی با بیان این که 50 درصد اسکان مسافران ایام عید در مکان های مذهبی است، تصریح کرد: در راستای افزایش خدمات رسانی مسافران و زایرین خراسان رضوی و میزبانی شایسته از آنان، نظافت، آراستگی و غبارروبی در بقاع متبرکه و امام زاده ها در دستور کارقرار گرفته است.
واحدی تاکید کرد : حدود 10 هزار و پانصد مسافر نوروزی و زایر حرم رضوی در زایرسراها، فضاهای عمومی مانند شبستان ها و فضاهای اطراف امام زاده ها اسکان داده می شوند که ایجاد امنیت و آرامش برای آن ها با این طرح فراهم می شود.
وی طرح آرامش بهاری را از جمله اقدامات فاخر فرهنگی در این بخش دانست و بیان کرد : تبدیل بقاع متبرکه به کانون های فرهنگی، نشر معارف اسلامی، ترویج باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی از جمله اهداف فرهنگی این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان ادامه داد : 40 مبلغ از قم و 20 مبلغ از استان برای ارایه خدمات و مشاوره های مذهبی و رفع مسایل شرعی مردم در ایام نوروز در طرح آرامش بهاری سمنان حضور دارند.
واحدی با اشاره به برپایی غرفه های معرفت در این طرح ، تصریح کرد: در این غرفه ها در جهت رفع مشکلات و معضلات اجتماعی به موضوعات شامل ازدواج، همسرداری و تربیت فرزندان پرداخته می شود.
عرصه محصولات عفاف و حجاب، برنامه های شاد فرهنگی برای کودکان و نوجوانان با اهدا هدایا برای افزایش انگیزه های دینی قشر جوان و خلق خاطرات و لحظات شاد و به یادماندنی از جمله اقدامات در بخش فرهنگی این طرح است.
به گفته وی پخش پیام نوروزی رهبری ، عطر افشانی بقاع متبرکه و قرائت قران با حضور قاریان ممتاز از دیگر برنامه های در این ایام است تا لحظاتی به یادماندنی در اذهان مسافران نوروزی ثبت شود.
به گزارش ایرنا، طرح آرامش بهاری در سه هزار امام زاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.
س- خ 6026

نظر خود را ثبت کنید