آغاز به کار نوروزگاه‌های استان گلستان

  • تاریخ انتشار : 1396/12/28 ساعت : 10:59 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : گلستان
عصر روز گذشته آیین افتتاح متمرکز رویداد فرهنگی نوروزگاه های استان گلستان ویژه ایام نوروز با حضور استاندار گلستان، نمایندگان مردم گرگان در مجلس و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در دهکده گردشگری و نوروزگاه گرگان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امسال دهکده های گردشگری و نوروزگاه های استان گلستان در 14 شهرستان با هدف پاسداری از آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی اقوام در استان برپا شده است.

مهندس ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در این مراسم گفت: با توجه به استقبال کم نظیر مردم از نوروزگاه ها و همکاری دستگاه های اجرایی و غیره برای برپایی این رویداد فرهنگی در سال 96، نوروزگاه امسال در تمام شهرستان های استان برگزار می شود تا هدیه ای نوروزی به تمامی مردم بومی استان و همچنین گردشگران باشد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: امسال در کنار نوروزگاه های سراسر استان ضمن عرضه تولیدات روستایی، نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در گرگان نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به علت گردشگر پذیر بودن محور ناهارخوران در این مکان برگزار می شود، گفت: در سایر شهرستان ها در کنار نوروزگاه ها نمایشگاه های صنایع دستی را خواهیم داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: بالغ بر 530 غرفه فروش صنایع دستی تولیدات یک ساله هنرمندان این حوزه را در نوروز 97 عرضه خواهند کرد.

کریمی با تاکید بر شعار "گلستان، مقصد گردشگری" که توسط استاندار رونمایی و ابلاغ شد، گفت: امیدواریم تلاش هایمان در سال جدید نتیجه داده و در پایان سال 97 گام های بلندی در جهت تبدیل شدن به مقصد گردشگری برداشته باشیم.

نبی الله هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس نیزدر این مراسم ضمن تشکر از تمام دست اندرکاران، از برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه در سال 97 از مردم سراسر کشور دعوت کرد تا به استان مهمان نواز گلستان سفر کرده و از تنوع اقوام در نگارستان ایران لذت ببرند.

وی تصریح کرد: امسال در نوروزگاه گرگان تنوع بیشتری از اقوام گلستان را چون خانه سیستانی که نماد قوم سیستانی است، آلاچیق ترکمن، سیاه چادر بلوچی و خانه گلی سنتی شمالی که نشان دهنده سنت های قدیمی شمالی های عزیز است، شامل می شود.

دهکده گردشگری و نوروزگاه گرگان شامل بخش های مختلفی چون سازه های بومی اعم از منازل روستاییان جلگه ای و کوهستانی، اقوام سیستانی و ترکمن، بخش های غذا، موسیقی و غرفه های ارائه توانمندیها و فروش تولیدات روستا و بخش بازیهای بومی محلی که متشکل از 24 بازی و دو ورزش غالب روستایی کشتی با شال و والیبال روستایی بوده و با وسعت یک هکتار در ابتدای سایت اداری و ورودی شهرستان گرگان ایجاد شده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید