معاون شهردار تهران خبر داد

اتمام درختکاری مسیر فرودگاه امام قبل از سیزده بدر/ بلوار کشاورز پیاده‌راه هنری می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اتمام پروژه درختکاری مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۳۰ کیلومتر ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی یزدانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) در تشریح طرح استقبال از بهار ۱۳۹۷ در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) کاشت نهال به وسعت ۳۰ کیلومتر با گونه های گیاهی زبان گنجشک،کاج تهران،پالونیا و آبیاری قطره ای ظرف ۱۰ روز آینده در این مسیر انجام خواهد شد.


به گفته معاون شهردار تهران، بهره برداری و افتتاح پروژه‌های توسعه و افتتاح بوستان در مناطق شهر تهران در حدود ۱۲هکتار، بهره برداری از سرویس‌های بهداشتی جدید الاحداث در مناطق و نیز همکاری در راستای اسکان مسافران نوروزی و آماده سازی بوستان های شهری و جنگلی برای استفاده شهروندان در روز طبیعت در ۵ بوستان جنگلی حاشیه‌ای همچون سرخه حصار منطقه ۱۳، افرا منطقه ۱۹، چیتگر منطقه ۲۲، آزادگان منطقه ۱۵، بوستان طبیعت منطقه ۲۱  از جمله اقدامات این حوزه در طرح استقبال از نوروز است.


وی افزود: در راستای افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار تلاشهای بسیاری برای کمک به بالا بردن سرانه این مناطق در حال انجام است. همچنین در راستای ایجاد فضایی مفرح و زیبا، کاروان گل از روز ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا روز جمعه ۳ فروردین ماه ۹۷ در ۵ مسیر پارک شهر،بوستان لاله،برج میلاد،بوستان جوانمردان و بوستان ولایت و هر روز در یکی از این مسیرها حرکت خواهند کرد تا فضای شادی را برای شهروندان  ایجاد کنند.


وی  به برگزاری ویژه برنامه‌هایی در طرح نوروزی در بلوار کشاورز پرداخت و گفت:در ایام نوروز بلوار کشاورز به پیاده راه هنری، فرهنگی و تفریحی تبدیل خواهد شد که مجموعه اقدامات خوبی در آن انجام خواهد شد که به طور قطع مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت.


یزدانی ادامه داد: به مناسبت ایام نوروز ۴۰۰ تخم  مرغ رنگی در ۲۳ نقطه از شهر تهران جانمایی خواهد شد. همچنین در ورودی های شهر تهران، حاشیه بزرگراه‌ها، رمپ و لوپ ها و...فرش گل با کاشت گل های فصلی گل آرایی و گلکاری و نیز با اجرای هنرهای محیطی و آذین بندی خلاق و نوگرای رویداد بهارستان ۹۷ شهر چهره دیگری به خود خواهد گرفت. همچنین  تعداد۴۰  طرح از ۴۰  هنرمند در بخش درختستان رویداد بهارستان ۹۷ انتخاب شده است که بر روی ۴۰ اصله درخت اجرایی شده است.
یزدانی در ادامه بر رسیدگی ویژه به ورودی های شهر تهران اشاره کرد و گفت: در طرح استقبال از نوروز اقدامات ویژه‌ای در خصوص ورودی‌های شهر تهران با همکاری مناطق انجام خواهد شد. همچنین در همین راستا در هر منطقه یک محور تحت عنوان نوروزگاه (محور شادی و نشاط) با همکاری معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا خواهد شد.


وی تاکید کرد: اجرای طرح دیوارهای کوچک شهر من در مناطق ۲۲گانه، نورآرایی شهری و اجرا در ۹۷ پل و سایر فضای های عمومی در محورهای شاخص از ترمینال شرق تا غرب، میدان راه آهن تا چهارراه پارک وی، خیابان بعثت و خیابان شریعتی، آذین بندی  مسیرهای   ۱- خیابان دماوند تا میدان آزادی  ۲- خیابان شریعتی از دروازه شمیران تا میدان قدس  ۳- خیابان ولی عصر(عج) از میدان راه آهن تا چهاراه پارک وی  ۴-اتوبان بعثت از ترمینال جنوب تا خیابان رجایی  ۵- خیمه نوری میدان هفت تیر نصب ریسه و نورپردازی و اکران آثار خوشنویسی از اشعار نوروز شاعران کهن و معاصر در سازه های تبلیغات فرهنگی سطح شهر تهران از جمله این اقدامات است.


معاون شهردار تهران به برنامه سازمان مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: جمع آوری و انتقال زباله های حجیم در روزهای پایانی سال، برنامه‌ریزی و توجه ویژه به جمع آوری پسماند خشک به ویژه در شهرک ها و مجتمع ها با توجه به افزایش حجم پسماند در روزهای پایانی،پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری شبکه آبهای سطحی، شستشو، گندزدایی و رفع نواقص مخازن پسماند تر، پاکسازی برچسب ها و شستشوی المان‌های شهری، برگزاری جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی ها در نیمه دوم اسفندماه ، اجرای طرح پیام آوران سبز در مبادی ورودی و خروجی شهر در ۴نقطه از مبادی اصلی ورود و خروج شهر تهران از ۲۶ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین۹۷ با مشارکت سمن های زیست محیطی، تهیه و توزیع ۴ تن کیسه تجزیه پذیر در روز طبیعت (۱۳ فروردین) و اجرای گروه نمایش سازمان در بوستان‌ها و مناطق ۲۲گانه از ۱۵اسفند ۹۶ تا  ۱۳ فروردین ۹۷ در بوستانهای منتخب از جمله برنامه این سازمان است.


یزدانی با بیان این که شهرداری تهران روزانه به طور متوسط ۴ بار زباله های سطح شهر تهران را جمع آوری می کند، گفت: از شهروندان انتظار داریم که نسبت به موضوع پسماند، تفکیک زباله از مبداء، کم حجم کردن زباله‌ها و کاهش زباله‌های تر توجه ویژه‌ای داشته باشند. همچنین از مردم انتظار داریم که زباله های خود را راس ساعت ۹ شب در سطل های زباله قرار دهند و در این راه با شهرداری تهران همکاری داشته باشند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید