سخنرانی رهبری , مشهدالرضا , نوروز 97 " />

دیدار با یار خراسانی، تجدید میثاق با ولایت

مشهد – ایرنا – سال دیگری نو شد و دلها برای دیدن آن یار خراسانی به تپش افتاد، صدای آشنای او یادآور خاطرات شیرینی برای مردم این شهر است. 'آقا' بار دیگر می آیند تا یاران او را چون نگینی دربرگرفته و نه یک شهر، بلکه امت بزرگ اسلامی از پایتخت معنوی ایران اسلامی با او تجدید پیمان کنند.
آقا می آیند و از جوار بارگاه امام رئوف، انیس النفوس؛ حکیمانه سخن بگویند و خط مشی حکومت اسلامی در قلب خاورمیانه را در سال نو شمسی برای همگان مشخص کنند.
آقا می آیند تا بگویند آنچه در سال گذشته بر ایران گذشت، از موفقیت ها، از پیشرفت ها، ناکامی ها و از دشمنی های دشمنان بگویند، یاد شهدا و امام شهدا را گرامی بدارند، ارزشهای انقلاب و اسلام را یادآوری کرده و پایبندی بر آن را تا ظهور مهدی موعود (عج) گوشزد نمایند.
رهبر معظم انقلاب از جوار بارگاه منور رضوی با سخنان کوبنده خود، استقلال و اقتدار ملت را به رخ جهان می کشند، به دولت های بیگانه که شیطنت و ستیزه جویی پیشه کرده اند، هشدار دهند و حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از ملت های مظلومی را که در عین مظلومیت به خاک و خون کشیده شده اند، اعلام دارند.
نامگذاری سالها توسط حضرت آیت الله خامنه ای، طی سه دهه گذشته خط مشی سال کشور را از جوار بارگاه منور رضوی برای همگان تبیین کرده، که در چند سال اخیر بر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم متمرکز بوده است.
دغدغه آقا نسبت به وضع اشتغال و معیشت مردم امسال نیز ادامه یافته و سال 97 به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری شده است، امروز نیز معظم له از جوار بارگاه منور رضوی چون سالهای گذشته دغدغه خود را برای ملت بازگو می کنند و سیاست ها را برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و لزوم حمایت از تولید ایرانی را تبیین می نمایند.
حضور میلیون ها زائر در آغاز سال نو، گذشته از علاقه آنان به حضور در بارگاه منور رضوی، با سخنرانی رهبر معظم انقلاب نیز در پیوند است، بسیاری از عاشقان ولایت به عشق دیدن رهبر معظم انقلاب و شنیدن بیانات معظم له در حرم، به مشهدالرضا سفر می کنند.
روز اول فروردین برای مشهدی ها روزی پر از شور و شعور است، از ساعتی قبل همه مردم، پیر و جوان، زن و مرد، مدیر و کارمند، کارفرما و کارگر به سمت حرم مطهر رضوی به حرکت درآمده اند.
خیابان های منتهی به حرم مملو از جمعیت است، خودروها حق عبور از مسیرهای منتهی به حرم را ندارند، مردم با پای پیاده رهسپار بارگاه رضوی شده اند تا از قافله عقب نمانده و بتوانند در نقطه ای از حرم مستقر شوند که به آقا نزدیک تر باشند.
مشهدی ها مشتاق ترند تا یار خراسانی خود را ببینند، گویی از سالها قبل با او پیمانی نانوشته دارند تا روز اول سال نو را با نفس گرم او بیاغازند، امروز مجاوران برای حضور در حرم، از زائران پیشی گرفته اند، امروز روز دیدار با یار خراسانی و تجدید میثاق با ولایت است.
مراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در ساعت 15 امروز آغاز می شود، همه تدابیر امنیتی برای حضور منظم و استفاده همگان از سخنان رهبر انقلاب توسط آستان قدس رضوی و سایر نهادهای دست اندرکار اتخاذ شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره گفت: راه ‌اندازی و پوشش تصویری با تعداد 74 دستگاه نمایشگر امسال برای اولین ‏بار است که در حرم مطهر رضوی اتفاق می‌‏افتد.
حجت الاسلام سیدجلال حسینی با اشاره به اینکه این نمایشگرها به صورت زنده سخنرانی مقام معظم رهبری را پخش خواهند کرد، افزود: بهره ‌‏برداری از نمایشگرهای پهن پیکر در برپایی مراسم در حرم مطهر رضوی طی سال ‌‏های گذشته و استقبال زائران و مجاوران ما را برآن داشت تا تعداد نمایشگرها را افزایش دهیم.
وی اظهار کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت زنده در تلویزیون اینترنتی رضوی نیز به نشانی razavi.tv و سایر بخش‌های مرتبط در فضای مجازی، پخش ‌خواهد شد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع زائران و مجاوران بارگاه مقدس امام رضا (ع) به همت انتشارات آستان قدس رضوی، کتاب 'بهار در بهار' در قطع رقعی چاپ و منتشر شده و در اختیار زائران، مراکز فرهنگی و ائمه جمعه قرار می گیرد.
حجت الاسلام حسینی افزود: این کتاب حاوی بیست و نهمین سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری، همزمان با نخستین روز فروردین ماه سال 97 در حرم مطهر رضوی است.
وی گفت: همراه با این کتاب ضمیمه‌ سخنان نوروزی 28 سال گذشته رهبر معظم انقلاب به صورت داده نما یا اینفوگرافی چاپ شده است که از طریق اتاقک های راهنمای زائر و در محفل برنامه های فرهنگی حرم مطهر رضوی بین زائران توزیع می شود.
7489/5132

نظر خود را ثبت کنید