شهرستان سامان؛ نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری

شهرستان سامان به عنوان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری برای استقبال از مهمانان نوروزی آمادگی دارد.

به گزارش ایسنا، شهرستان سامان با مرکزیت شهر سامان در 25 کیلومتری مرکز استان واقع است.

این شهرستان دارای مساحت 458 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 35 هزار و 895 نفر شامل دو بخش، یک شهر و چهار دهستان است که حدود 2000 متر ارتفاع از سطح دریا دارد و سالانه گردشگران و مسافران بسیاری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری آن بازدید می‌کنند.

این شهرستان دارای پل‌های تاریخی بسیاری همانند پل زمانخان است که این پل‌ تاریخی و زیبا بر روی زاینده رود خروشان بنا شده است و تاریخی بودن و معماری خاص آن‌ در کنار رودخانه خروشان زاینده رود جاذبه‌های گردشگری بسیار ارزشمندی را در منطقه فراهم کرده است.

پل تاریخی "زمانخان" یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های دیدنی شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که بر روی رودخانه زاینده‌رود بصورت دو دهنه طاق قوسی بنا شده است.

ترکیب مناظر رود خروشان زاینده رود، پل زمانخان و طبیعت زیبای منطقه، این ناحیه را از مهمترین قطب‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری قرار داده است.

واحدهای اقامتی زیبا و مشرف به زاینده رود و پل زمانخان نیز در مجاورت این پل بنا شده است.

پل کاهکش یکی از پل‌های گردشگری واقع در روستای کاهکش شهرستان سامان است که این روستا در حاشیه رودخانه زاینده رود قرار گرفته است و همسایگان این روستا، روستاهای شوراب صغیر، چم نار و چم خرم است که دارای باغات گسترده هلو و بادام هستند.

مردم در این روستا به کار باغداری، کشاورزی و دامداری مشغول هستند و از مهمترین محصولات آنها می‌توان به گردو ، بادام و هلو اشاره کرد.

از دیگر قابلیت‌های این شهرستان در جذب مسافر و گردشگر وجود روستاهایی شامل یاسه چاه، هوره، چلوان و سوادجان در شهرستان سامان است که این روستاها با قابلیت‌هایی شامل نوع بافت معماری، ویژگی‌های فرهنگی و اقلیمی منحصر به فرد، از اماکن تاریخی – مذهبی زیبا برای ورود گردشگران محسوب می‌شوند.

بافته‌های داری به ویژه گلیم، قالی و قالیچه صنایع دستی رایج این شهرستان محسوب می‌شوند و از مهمترین سوغات محلی این شهرستان می‌توان به گردو، بادام و ... اشاره کرد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید