پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت داریوش شایگان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت داریوش شایگان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت این اندیشمند، نویسنده و مترجم پیام تسلیتی را  در توئیتر خود منتشر کرد:

«هویت ایرانی _ شرقی در زیست بوم جهان مدرن، دغدغه  جدی داریوش شایگان بود. او به خاطره ازلی پیوست، اما دل نگرانی‌های او با ماست . یادش گرامی».

داریوش شایگان که ۵ بهمن ماه ۱۳۹۶ دچار سکته مغزی شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فیروزگر بستری بود صبح امروز (دوم فروردین) از دنیا رفت.

مراسم تشییع پیکر  این اندیشمند، نویسنده و مترجم روز دوشنبه (ششم فروردین ماه) ساعت ۹ صبح در سرسرای مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار و پیکر او در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.

داریوش شایگان متولد ۱۳۱۴ در تهران بود. او در تهران به مدرسه کاتولیک «سن‌لویی» که درس‌هایش به زبان فرانسه تدریس می‌شد رفت. بعد از آن برای تحصیل به خارج از کشور رفت و با اخذ درجه دکترا در رشته هندشناسی در سال ۱۳۴۷ به ایران بازگشت و به تحقیقات خود درباره ادیان به‌ویژه ادیان هندی ادامه داد که حاصل آن کتابی دوجلدی بود به نام «ادیان و مکتب‌های فلسفی هند» منتشر شد.
«آسیا در برابر غرب»، «بت‌های ذهنی و خاطره‌های ازلی»، «تصوف و هندوئیسم» (آیین هندو و عرفان اسلامی بر مبنای کتاب مجمع البحرین نوشته داراشکوه ترجمه به فارسی توسط جمشید ارجمند)، «افسون‌زدگی جدید، هویت چهل‌تکه و تفکر سیار» ترجمه فاطمه ولیانی، «بینش اساطیری» ، «پنج اقلیم حضور»، «در جستجوی فضاهای گمشده» و «نگاه شکسته» ترجمه علیرضا منافزادهاز دیگر آثار او به شمار می‌رود.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید