پیام تسلیتی برای داریوش شایگان

علیرضا تابش در پیامی درگذشت داریوش شایگان را تسلیت گفت و اظهار کرد: سینمای ایران و فیلمسازان اندیشمند غم از دست دادن شایگان را لمس می‌کنند.

به گزارش ایسنا،مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت نویسنده و متفکر معاصر ایرانی «داریوش شایگان»، در صفحه اینستاگرامش این  ضایعه را تسلیت گفت و نوشت:
سینمای ایران و فیلمسازان اندیشمند آن، بیش از پیش غم از دست دادن متفکری ارجمند که سال‌ها، تلاش مجدانه‌ای را برای اعتلای تعقل در تمامی آثار مکتوب خود به یادگار گذاشته؛  درک و لمس‌ می‌کنند. روح جستجوگرش، قرین رحمت واسعه الهی باشد.
داریوش شایگان(متولد ۱۳۱۴تهران)  که ۵ بهمن ماه۱۳۹۶ دچار سکته مغزی شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فیروزگر بستری بود، صبح امروز (دوم فروردین) از دنیا رفت.
او در تهران به مدرسه کاتولیک «سن‌لویی» که درس‌هایش به زبان فرانسه تدریس می‌شد رفت. بعد از آن برای تحصیل به خارج از کشور رفت و با اخذ درجه دکترا در رشته هندشناسی در سال ۱۳۴۷ به ایران بازگشت و به تحقیقات خود درباره ادیان به‌ویژه ادیان هندی ادامه داد که حاصل آن کتابی دوجلدی بود به نام «ادیان و مکتب‌های فلسفی هند» منتشر شد.
 «آسیا در برابر غرب»، «بت‌های ذهنی و خاطره‌های ازلی»، «تصوف و هندوئیسم» (آیین هندو و عرفان اسلامی بر مبنای کتاب مجمع البحرین نوشته داراشکوه ترجمه به فارسی توسط جمشید ارجمند)، «افسون‌زدگی جدید، هویت چهل‌تکه و تفکر سیار» ترجمه فاطمه ولیانی، «بینش اساطیری» ، «پنج اقلیم حضور»، «در جستجوی فضاهای گمشده» و «نگاه شکسته» ترجمه علیرضا منافزادهاز دیگر آثار او به شمار می‌رود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید