نماز جمعه , ابوترابی فرد , سال نو " />

خطبه دوم؛

ابوترابی فرد: استقلال سیاسی امروز ایران یک سرمایه بزرگ است

تهران - ایرنا - خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقوله های استقلال و آزادی گفت: استقلال سیاسی امروز ایران، یک سرمایه بزرگ و گرانبهاست.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی ‌فرد این مطلب را در خطبه دوم نخستین نماز جمعه سال 97 بیان کرد.
وی سال نو را به مردم تبریک گفت و افزود: امیدوارم در پرتو آموزه های وحیانی و در سایه تحکیم پیوند خویش با اولیای دین مسیر سعادت و عزت را آن گونه که شایسته ملت ایران است بپیمائیم.
ابوترابی با الهام از بیانات اخیر رهبری اظهار داشت: در نمازهای جمعه که درباره سرمایه های نظام که در طول چهار دهه مجاهدت و مقاومت ملت به دست آمده است و ریشه ها و عوامل کلیدی آفرینش این سرمایه ها برای ملت ایران و امت اسلام سخن خواهم گفت.
او افزود: با تبیین سرمایه های به دست آمده به تحلیل کاستی ها، ضعف ها و حوزه هایی که نظام جمهوری اسلامی در اندازه مورد انتظار ظاهر نشده است خواهم پرداخت و ریشه ها و عوامل عدم موفقیت را درخور فهم و اقتضای وقت محضر ملت ایران و مسوولان خواهم گفت.
وی اضافه کرد: با دریافت نظرات اهل نقد و فکر، ریشه ها و عوامل کلیدی ضعف و کاستی ها را تبیین و راه های برون رفت از آن را اشاره خواهم کرد؛ امیدوارم با فهم درست سرمایه ها و ظرفیت ها و با تحلیل دقیق کاستی ها و ضعف ها و فهم راه برون رفت از چالش های پیش رو با شتاب در مسیر خلق قدرتی برتر و به دست آوردن جایگاهی ممتاز قدم برداریم و در این راه بدون تردید، نیازمند به اجماع ملی هستیم .
ابوترابی فرد گفت: باید دست ها در دستان یکدیگر قرار گیرد و زیر خیمه انقلاب، متحد و هماهنگ حرکت کنیم تا بتوانیم به موفقیت ها و پیروزی های لازم دست پیدا کنیم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از بیان خویش به دو مقوله استقلال و آزادی اشاره کردند؛ در 200 سال اخیر بیش از 50 درصد از جغرافیای ایران تجزیه شد؛ حکمرانان ناصالح، وابسته و مزدور در مجلس شورای ملی سابق با یک قیام و قعود تجزیه کشور را تصویب کردند.

این خبر در حال تکمیل است.
سیام**6984** 1823

نظر خود را ثبت کنید