مدیر مسوول «آفتاب یزد»:

رسانه هم به خانه تکانی و تجدید قوا نیاز دارد

با توجه به اینکه نسخه کاغذی روزنامه‌ها با فرارسیدن تعطیلات نوروزی چاپ نمی‌شوند، برخی رسانه‌ها نسخه آنلاین خود را فعال نگه می‌دارند تا بتوانند به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل کنند و اخبار را در اختیار مردم قرار دهند هر چند در این راستا برخی رسانه‌های خصوصی معتقدند که به دلیل خستگی ناشی از محدودیت‌ها قادر به انجام این کار نیستند.

منصور مظفری، مدیر مسوول «آفتاب یزد» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وظیفه اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بیان کرد: اطلاع‌رسانی در هیچ زمانی نباید متوقف شود و اینکه چرا در کشور ما رسانه‌های دولتی در اطلاع رسانی موفق نیستند یک بحث جداگانه است. خبرگزاری‌های دولتی اطلاع رسانی می‌کنند اما اطلاع‌رسانی آن‌ها موفق نیست و مطالبی که مخاطبان می‌خواهند را ارائه نمی‌دهند.

او درباره فعالیت رسانه‌های بخش خصوصی در ایام تعطیلات اظهار کرد: بخش خصوصی باید در ایام تعطیلات فعال‌تر شود و پاسخگوی مخاطبان خود باشد؛ به این معنی که مطلبی که مردم می‌خواهند را در یک رسانه مستقل و نه دولتی تحویل دهد. اما متاسفانه ما می‌بینیم که محدودیت‌هایی برای رسانه‌های مستقل ایجاد می‌شود و همچنین رسانه دولتی و عمومی آنقدر مشکل برای بخش خصوصی فراهم می‌کنند که این بخش باید با حداقل امکانات و نیرو، حداکثر بهینه را داشته باشد.

مدیرمسئول روزنامه «آفتاب یزد» ادامه داد: بنابراین چشم به راه می‌شویم که تعطیلات فرا برسد تا نیروهای ما رفع خستگی کنند. در نتیجه بخش خصوصی فعال نیست و برای رفع خستگی، به تجدید قوا و روحیه جدید لازم دارد که یک تعطیلی و خانه تکانی داشته باشد و اینجاست که وقتی رسانه‌ای حمایت نمی‌شود در تعطیلات سال نو، ضربه را می‌خورد.

او با اشاره به نقش دولت در رسانه‌ها بیان کرد:وزارتخانه‌هایی که تشکیلاتی دارند،دستشان در بیت‌المال و وظیفه‌شان اطلاع رسانی است در خواب هستند و در این ایام اطلاع رسانی خاص خود را ندارند. در واقع مشکل اصلی، دولت است و بخش خصوصی مشکل ندارد زیرا رسانه بخش خصوصی حاضر است با این بضاعت کار کند اما دولت مانع ایجاد می‌کند و ما نمی‌توانیم برخی اوقات اطلاع رسانی صحیح داشته باشیم بنابراین دولت باید این مانع را بردارد.

مظفری در پایان با اشاره به نحوه فعالیت روزنامه‌اش در تعطیلات نوروزی، گفت: کانال تلگرامی روزنامه ما فعال است اما نسخه چاپی روزنامه «آفتاب یزد» از ۱۴ فروردین ماه منتشر می‌شود.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید