امام‌جمعه موقت ایلام:

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است

  • تاریخ انتشار : 1397/1/3 ساعت : 16:15 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
امام‌جمعه موقت ایلام با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی، مبین توجه ایشان به معیشت مردم است، گفت: حمایت از کالای ایرانی از دل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در می‌آید و باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «وعد مرادبیگی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با بیان اینکه گروه ممتاز در قرآن کریم، افرادی هستند که لباس تقوا به تن دارند، اظهار کرد: اولین مناسبت، آغاز ماه مبارک رجب، ماه بندگی خداوند و مقدمه سازی برای ماه پر فضیلت رمضان است.

وی با اشاره به اینکه انسان باید در رجب و شعبان آماده ورود به ماه رمضان شود، افزود: در ماه رجب تاکید به زیارت ائمه اطهار (ع)، استغفار از گناهان شده که البته ولادت امام محمدباقر (ع)، شهادت امام هادی (ع)، ولادت امام علی (ع)، وفات حضرت زینب (س)، شهادت امام موسی کاظم (ع) و مناسبت‌های دیگر در این ماه قرار دارند.

امام‌جمعه موقت ایلام به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رجب اشاره و اضافه کرد: امیدوارم سال جدید سال اشتغال و ازدواج پایدار جوانان، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد باشد.

مرادبیگی با بیان اینکه نوروز دارای مولفه‌های مورد تاکید اسلامی از جمله صله ارحام، برطرف کردن کینه و کدورت‌ها و خدمت به بزرگان است، گفت: فرمایشات رهبری معظم انقلاب در طلیعه سال نو و نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» نشان داد که یکی از دغدغه‌های ایشان معیشت مردم است .

وی با اشاره به اینکه نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و مبین توجه به معیشت است، عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی از دل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در می‌آید و باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است که اگر دقیق اجرایی شود مشکلات این حوزه به شدت کاهش خواهند یافت.

امام‌جمعه موقت ایلام ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر توجه به ظرفیت‌های داخلی و پتانسیل جوانان تاکید دارند، که برای نمونه می‌توان به موفقیت‌های هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی و ... اشاره کرد که توسط جوانان این مرز و بوم بدست آمدند.

مرادبیگی حمایت از کالای ایرانی را در راس ماموریت‌های سال جاری دانست و گفت: توجه به ظرفیت داخلی بسیار مورد تاکید است که بدون شک اشتغال جوانان را به همراه خواهد داشت.

امام‌جمعه موقت ایلام در خطبه اول نماز جمعه این هفته ایلام نیز یاد خداوند را عامل جلوگیری از گناه دانست و اظهار کرد: توبه جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام دارد که پشیمانی قلبی، استغفار، با اعضای بدن به دنبال کار خیر رفتن و اراده به سمت گناه برنگشتن از رکن‌های مهم توبه هستند.

یادآور می‌شود خطیب موقت جمعه ایلام در پایان از مردم خواست تا در استفاده از طبیعت کوشا بوده و مراقب جنگل‌ها باشند و نکات زیست محیطی را رعایت کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید