فشار "بی‌سابقه" آمریکا بر سعودی‌ها برای پایان دادن به جنگ یمن

رسانه‌های آمریکایی از فشار بی‌سابقه این کشور بر عربستان سعودی برای پایان دادن به تجاوز علیه یمن خبر دادند. فشاری که در جریان دیدار اخیر ولیعهد عربستان از واشنگتن به بالاترین سطح خود رسید.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی به پشت پرده دیدار محمد بن سلمان از واشنگتن پرداخته و در این باره به نقل از مسئولان آمریکایی می‌نویسد: دولت آمریکا فشار بی‌سابقه‌ای را بر مسئولان آمریکایی به ویژه ولیعهد عربستان اعمال کرده تا به هر طریق ممکن جنگ علیه یمن را پایان دهند.

بنابراین گزارش، مسئولان آمریکایی به بن سلمان گفته‌اند که عربستان باید راهی بیابد تا این جنگ خونین علیه یمن پایان یابد و علاوه بر دولت ترامپ، مسئولان کنگره نیز در دیدار خود با بن سلمان این مساله را به طور موکد از او خواسته‌اند.

همین فشارها باعث شد که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان شامگاه جمعه از حل و فصل سیاسی در یمن سخن بگوید و بگوید که "انصارالله می‌تواند بخشی از راه‌حل پایان بحران در یمن باشد به شرطی که آنها از تلاش‌های خود برای سیطره کامل بر یمن صرف نظر کنند."

بنابر نوشته وال استریت ژورنال، موضوع دومی که در مذاکرات میان مسئولان آمریکایی و بن سلمان حائز اهمیت بوده، بحث ایران و در پیش گرفتن موضعی شدیدتر علیه ایران بوده است.

بنابر گزارش این روزنامه، طرف عربستانی از تغییراتی که ترامپ در دولت خود به وجود آورده به ویژه روی کار آمدن جان بولتون و مایک پامپئو بسیار خرسند است و معتقد است که این افراد می‌توانند تا حدودی خواست‌های عربستان را برآورده کنند.

مسئولان آمریکایی معتقدند که دیدار اخیر میان ولیعهد عربستان و هیات حاکمه آمریکا باعث گسترش روابط میان دو کشور خواهد بود و آمریکایی‌ها به این قناعت رسیده‌اند که گسترش روابط با ریاض به ویژه در زمینه فروش سلاح و همکاری‌های نظامی به نفع ایالات متحده خواهد بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید