داخلی سازی خودروسازان کرمانی تا ۶۵درصد افزایش می یابد

بیش از ۱۰هزار نفر بصورت مستقیم در صنایع خودروسازی و منطقه ویژه اقتصادی ارگ ارگ جدید فعالیت دارند.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید خودروسازان کرمانی به ۳۵۰هزار دستگاه با حداقل ۴۰درصد داخلی سازی خواهد رسید.

به گزارش عصر ایران، محمدرضا شه بخش مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان، با بیان این مطلب گفت: کرمان موتور تصمیم دارد داخلی سازی تولید برخی مدل های هیوندای را تا ۶۵درصد افزایش دهد.

وی که در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهوری از کرمان موتور و شرکتهای منطقه ارگ جدید سخن می گفت، اظهار داشت: از سال ۱۳۷۵ تا ۹۲ حدود ۱۸۳ هزار خودرو در شرکتهای خودروسازی ارگ جدید بم تولید شده است.

شه بخش با توجه به فعالیت ۵شرکت کرمان موتور، مدیران خودرو، خودروسازان بم، کارمانیا و خودروسازان راین در این منطقه اقتصادی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۶ و در این ۵سال افزون بر ۴۱۵ هزار خودرو در این منطقه تولید و عرضه شده است.

مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان، برندهایی که در این منطقه تولید می شود را شامل جک، لیفان، چری ، بی.وای.دی، جیلی، گریت وال و اف.ای.دبلیو به عنوان برندهای چینی و هیوندای کره جنوبی دانست و تاکید کرد: بیش از ۱۰هزار نفر بصورت مستقیم در صنایع خودروسازی و منطقه ویژه اقتصادی ارگ ارگ جدید فعالیت دارند.

به گفته وی، خودروسازان منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در ۵ سال گذشته سالانه حدود ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال بابت حقوق های دولتی(ارزش افزوده، گمرک، مالیات، بیمه، شماره گذاری و ...) پرداخته اند.


نظر خود را ثبت کنید