امام‌جمعه ایلام: نشاط جوانان با کنسرت فراهم نمی‌شود

  • تاریخ انتشار : 1397/1/17 ساعت : 17:11 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: نشاط جوانان با موسیقی و کنسرت فراهم نمی‌شود بلکه باید با ایجاد شغل برای آنها نشاط ایجاد کرد،

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اضافه کرد: مشکلات کشور، اقتصادی و معیشتی است، نه حصر و برگزاری محافل و مجالسی که در تضاد با ارزش‌های دینی هستند.

وی با اشاره به اینکه تلگرام ضربه سنگینی به نظام خانواده وارد کرده است، یادآور شد: متاسفانه این فضای مجازی تبعات مخربی برای نظام خانواده داشته است.

 لطفیبا اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع زائران امام رضا (ع) در مشهد مقدس اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بیانات بسیار مهمی ایراد فرمودند که این سخنان برای مردم، کارگزاران، مسئولان و نخبگان حائز اهمیت است که اگر به این فرامین حکیمانه توجه جدی شود هیچ گونه چالشی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در یکی از فرازهای مهم بیانات ایشان، خودباوری و اعتماد به نفس از مولفه‌های اقتدار ملی است، افزود: اگر کشوری مردمش و به ویژه جوانانش خودباوری و اعتماد به نفس داشته باشند آن جامعه، جامعه‌ای مقتدر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ادامه داد: در عرصه‌های مختلف با تحقق شعار خودباوری و اعتماد به نفس خیلی از چالش‌ها را برطرف کرده و قله‌های علوم و فنون را فتح کردیم که از جمله می‌توان به دانش هسته‌ای، پزشکی، نظامی و ... اشاره کرد و در ردیف کشورهای مقتدر جهان قرار گرفتیم.

لطفی با تاکید بر اینکه دشمن همیشه درصدد است تا این خودباوری را از مردم ایران بگیرد، عنوان کرد: 40 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشته و غربی‌ها و برخی از عناصر داخلی وابسته به غرب می‌گویند که انقلاب اسلامی ایران در کهن سالی به سر می‌برد ولی باید بدانند که انقلاب ما جوان‌تر و پویاتر به کار و مسیر خود ادامه می‌دهد و همواره در تلاشند تا خودباوری را از ملت ایران بگیرند ولی تا به امروز نتوانسته قدمی از قدم بردارند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور تصریح کرد: راه نجات این اقتصاد بیمار، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که نامگذاری امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید داخلی برای نجات اقتصاد کشور است چرا که اگر اقتصاد ما پویا و درون‌زا بود خیلی از مشکلات برطرف می‌شد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه یک عده در داخل هستند که ایده غربی برای اقتصاد دارند و نظام سرمایه‌داری را فرشته نجات کشور می‌دانند، اظهار کرد: قطعا راه عبور از مشکلات و نجات اقتصاد کشور از این چالش بزرگ، استفاده از تولید و کالای ایرانی است که تولیدکنندگان داخلی نیز باید با بالا بردن کیفیت محصولات زمینه ایجاد رقابت را فراهم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه یکی از عوامل بازاریابی در کشورها، رقابت است، گفت: هم دولت و هم ملت باید حمایت از کالای ایرانی را در برنامه خود قرار دهند که البته رسانه ملی، مطبوعات، نشریات و فضای مجازی نیز باید در این زمینه تلاش کنند. همه اقشار جامعه باید برای تحقق شعار سال با تعامل و همدلی تلاش کنند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید