استاندار: شرایط سرمایه‌گذاری در سمنان با وجود ظرفیت‌های متنوع فراهم است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: شرایط حضور و سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی در این استان با داشتن ظرفیت‌های متنوع فراهم است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در سالن اجتماعات سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، با اشاره به اینکه شرایط فعالیت بخش خصوصی با امن شدن کشور در شرایط پس از برجام به وجود آمده است، گفت: ظرفیت‌های صنعتی و معدنی در استان سمنان بسیار ارزشمند و دارای ارزش سرمایه‌گذاری است.
وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار بنگاه تولیدی در استان سمنان وجود دارد، گفت: 98 درصد از این بنگاه ها از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: وجود 52 نوع ماده معدنی در استان سمنان با ذخایر قابل توجه مس، طلا، زغال سنگ، نمونه ای از توانمندی استان سمنان است که ارزش قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری دارد.
خباز با اشاره به اینکه 18 شهرک و منطقه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان وجود دارد که این مناطق ظرفیت بالایی برای افزایش اشتغال دارد، گفت: استان سمنان در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و محور ارتباطی شرق به غرب کشور و جنوب به شمال از این استان عبور می کند.
وی گفت: استان سمنان از اقلیم منحصر به فردی برخوردار است و در یک دوره زمانی کوتاه می توان از منطقه بیابانی به منطقه کوهستانی سفر کرد که نشان می دهد ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری در این استان وجود دارد.
وی گفت: همسایگی استان سمنان با هشت استان کشور از مزیت های دیگر سمنان است که بازار فروش قابل توجهی با کم ترین هزینه ممکن برای صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم کرده است.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه در این استان به ازای هر 6 نفر یک نفر دانشجو وجود دارد که نشان دهنده وجود ظرفیت بالا در زمینه تولید کالاهای به روز علمی است ، افزود: پوشش شبکه مخابراتی با ظرفیت قابل توجه و عبور فیبر نوری بین المللی و عبور شاهراه های انتقال گاز از استان سمنان، دیگر مزیت های این استان و قابل توجه برای سرمایه‌گذاران است.
استاندار سمنان یادآور شد: در 16 ماه اسفند 94 بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان با بخش خصوصی توافق نامه امضا شد که تاکنون ییش از 70 درصد از آن محقق شده است.
همایش یک روزه فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در سالن اجتماعات سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر و معاونان و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان استان سمنان و سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در حال برگزاری است.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارد که سهم 38 درصدی از اشتغال و سهم 22 درصدی از تولید ناخالص در این استان دارد.
از 52 ماده معدنی بیش از 40 نوع در استان سمنان شناسایی شده و در حال حاضر بیش از 500 معدن در این استان فعال است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

نظر خود را ثبت کنید