خطیب جمعه اراک عنوان کرد

حمایت از کالای ایرانی و افزایش توان نیروهای مسلح دو مولفه مهم اقتدار نظام

  • تاریخ انتشار : 1397/1/24 ساعت : 15:18 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
خطیب جمعه اراک گفت: همانطور که ارتش و سپاه از مولفه‌های بزرگ قدرت ما هستند، حمایت از تولید ملی نیز از مولفه‌های بزرگ عزت و سربلندی اسلام و ایران است.

به گزارش ایسنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و صدور فرمان امام راحل در خصوص نامگذاری این روز در سال 58 با عنوان روز ارتش، این اقدام را تثبیت‌کننده وضعیت ارتش در آن دوران دانست و افزود: در دورانی که شیاطین داخلی و خارجی با هدف تضعیف نیروی دفاعی کشور در حال جوسازی علیه ارتش بودند این نامگذاری به ایجاد ثبات در ارتش کمک بسیاری کرد.

وی اظهار کرد: دشمنان به‌دنبال انحلال ارتش بودند و با توجه به این‌که در آن زمان سپاه نیز شکل نگرفته بود این انحلال باعث از میان رفتن قدرت دفاعی کشور و زمینه‌ساز دستیابی دشمنان به اهدافشان در از میان بردن انقلاب نوپای مردم ایران می‌شد، اما فرمان تاریخی امام این نقشه آنان را نقش بر آب کرد.

دری نجف آبادی با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی بیش از 50 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: کارنامه امام و انقلاب در مورد ارتش بسیار درخشان است.

وی کارنامه ارتش را به‌ویژه در دوران دفاع مقدس بسیار درخشان و با عظمت دانست و افزود: عملکرد ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز بسیار ارزنده است.

دری نجف آبادی نیروهای مسلح را ستون فقرات کشور عنوان و بر لزوم توانمندتر شدن هرچه بیشتر آنها تاکید کرد و گفت: افزایش اقتدار، توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح در راستای افزایش اقتدار کشور و حفاظت از امنیت ملی ضروری است.

وی با تأکید بر این‌که آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران 100 درصدی است، افزود: در برابر گرگ‌هایی که در منطقه هستند، چون اسرائیل، آمریکا، عربستان، تکفیری‌ها، داعشی‌ها، منافقان و جبهه عربی، عبری و صهیونیستی، توان نیروهای دفاعی کشور باید هر روز بیش از دیروز باشد تا بتوانیم از اقتدار ملی و مکتب اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

دری نجف آبادی با بیان این‌که دشمنان بدانند که آب در هاون می‌کوبند و ایران حاضر نیست بر سر منافع و مصالح ملی و خون شهدا با کسی معامله کند، افزود: همگی در دفاع از حیات طیبه جمهوری اسلامی و آزادی و آزادگی کشور تلاش می‌کنیم و پشتیبانی ارتش از ملت و ملت از ارتش که شعار مردم ایران در روزهای اول انقلاب بود را هم‌چنان سر می‌دهیم.

وی در ادامه به حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال اشاره کرد و گفت: همه باید در زمینه حمایت از کالای داخلی و هر نوع اشتغال سالم و مولد با تمام وجود احساس مسئولیت کنیم.

وی هم‌چنین با اشاره به فرارسیدن بعثت پیامبر اکرم،  بعثت ایشان  را مصداق بعثت همه تحولاتی دانست که باید در قلب‌ها ایجاد شود و گفت: محبت پیامبر اکرم(ص) در دل‌های آدمیان آنان را به راه کمال و انسانیت جذب می‌کند و باید قدردان آن باشیم.

دری نجف آبادی بر ضرورت توجه به ایام ارزشمند ماه‌های رجب شعبان و رمضان و بهره‌مندی هرچه بیشتر از این ایام تاکید کرد و گفت: شایسته‌ترین انسان‌ها از نظر درجات ایمان شایسته‌ترین انسان‌ها از نظر اخلاقیات هستند.

وی حسن اخلاق را به معنای برخورداری از ارزش صداقت و امانتداری دانست و گفت: وفاداری و رعایت عهد و پیمان از دیگر ارزش‌های اخلاقی است.

خطیب جمعه اراک اخلاق کریمه را بال پرواز آدمی در مسیر سیر الی الله برشمرد و افزود: توجه به این سه ارزش زمینه‌ساز  تعالی و ترقی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید