امام جمعه بجنورد:

بعثت پیامبر اکرم(ص) علم رشد و کمال آفرین را به مردم عرضه کرد

امام جمعه بجنورد گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص)علم رشد و کمال آفرین را به مردم عرضه کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به فرارسیدن عید مبعث اظهار کرد: جمله‌ای مبنی بر این‌که بهترین فضلیت در امت من، انتظار فرج است بیان شده است و این جمله به معنای آن است که بعد از هر سختی یک خوشی وجود دارد.

وی افزود: این جمله پیامبر به معنای آن است که جنگ، خشونت و بمباران‌ها روزی به پایان خواهد رسید و عدل گسترده همه جهان را فرا خواهد گرفت.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: مقصود پیامبر اکرم(ص) از فرج یعنی این‌که منتظر گشاده شدن مشکلات باشیم و از این فرمایش متوجه خواهیم شد که باید به مردم آینده بهتری را امید دهیم.

یعقوبی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند قبل و بعد از من دو جهالت وجود داشته است، اظهار کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) و قبل از ان به علت جهالتی که وجود داشت دختران تازه به دنیا آمده را زنده به گور می کردند اما هم‌اکنون اجازه نمی‌دهند جنین‌ها به دنیا آیند و یا این‌که دختران را تبدیل به عروسک کرده و به خیابان‌ها فرستاده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در آن زمان عربستان یکی از مراکز جهالت بود که دختران به دنیا آمده را زنده به گور می‌کردند هم‌اکنون همین کشور با هواپیماها و انواع بمب‌ها مردم را به صورت دسته جمعی می‌کشند.

امام جمعه بجنورد توضیح داد: امروز در دنیا شاهد افرادی هستیم که جهالت مدرن را به مردم عرضه می‌کنند و به بهانه حقوق بشر، ریشه مرد را از میان می‌برند.

یعقوبی افزود: پیامبر اکرم(ص) به پیامبری برگزیده شد تا نیروسازی، کادرسازی و فضاسازی و جامعه‌سازی را پیاده کند بطوری‌که پیامبر مردم بت‌پرست را خداپرست کرد و در فضای جامعه امنیت را ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که اگر جامعه‌ای می‌خواهد سالم باشد باید به یکدیگر خوش بین باشد، گفت: پیامبر اکرم(ص) بدگمانی را نمی‌پسندید، چون این امر موجب فلج شدن جامعه می‌شد.

امام جمعه بجنورد در ادامه به خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: این امر به معنای آن است که کارخانه‌هایی ساخته شوند، کارگرهای بیکار سرکار بیایند و اجازه داده نشوند تا کالاها در کارخانجات دپو شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: نباید همه دروازه‌های کشور را برای واردات کالاهای خارجی باز کنیم و نباید اجنبی‌پرست در خرید کالاها باشیم.

یعقوبی توضیح داد: کشورهای غربی تا جایی که بتوانند از کالاهای خارجی به‌منظور حمایت از تولید داخلی خودشان مصرف نمی‌کنند این در حالی است که در ایران به هنگام برداشت برنج، برنج و به هنگام برداشت سیب، سیب وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: هنوز برخی  مسئولان دل به بیگانه دارند و بسیاری از آن‌ها اقتصاد مقاومتی را باور ندارند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید