طرح ملی شهاب , دانش آموز , وزارت آموزش وپرورش " />

با هدف شناسایی استعدادهای برتر/

1.7 میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح شهاب هستند

  • تاریخ انتشار : 1397/1/23 ساعت : 16:13 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : علمی
کرج - ایرنا- مسئول ستاد مرکزی و اجرایی برنامه ملی شهاب وزارت آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و 700 هزار دانش آموز درپایه های چهارم تا ششم ابتدایی و پایه هفتم متوسطه اول از خدمات علمی آموزشی طرح ملی شهاب بهره مند هستند.
رضا گلشن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: این طرح با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی در مدارس ابتدایی کشور با حمایت بنیاد نخبگان از سال 92 آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت شناسایی استعداد های برتر، امیدواریم تا مهر ماه سال 1406 تمام دانش آموزان از پایه چهارم ابتدایی تا سال آخر متوسطه دوم کشور زیر پوشش این طرح قرار گیرند.
گلشن از طرح ملی شهاب به عنوان نخستین طرح مدون برای استقرار الگوی تلفیقی توجه به دانش آموزان دارای استعداد برتر یاد کرد و یاد آور شد: در گذشته برای هدایت استعدادها، دانش آموزان را در محیط های خاص آموزش می دیدند اما با اجرا شدن طرح ملی شهاب امکان بهره مندی دانش آموزان در مدارس خود فراهم شده است.
وی اظهار داشت: با اجرا شدن طرح شهاب این فرصت به وجود آمد تا معلمان و مدیران آموزشی، امکان شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای استعداد برتر را در همان محیط آموزشی داشته باشند.
این مسئول با اشاره به اینکه نخستین اجرای آزمایشی این طرح در هفت استان کشور انجام شد،اضافه کرد: در آن مقطع فقط 30 هزار نفر تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند اما امروز گسترش یافته است.
گلشن ادامه داد: امسال نیز دانش آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند.
وی گفت: تا دو سال آینده همه دانش آموزان دختر و پسر پایه چهارم ابتدایی مدارس کشور تحت پوشش طرح ملی شهاب قرار می گیرند.
وی بیان داشت: طرح ملی شهاب در برخی از استان ها همانند قم به طور کامل اجرا شده اما در تعدادی از استان ها از جمله فارس به دلیل گستردگی جغرافیایی هنوز کامل نشده است.
2819/ 6155

نظر خود را ثبت کنید