انتقاد از طولانی شدن ساخت راه‌آهن ابرکوه

  • تاریخ انتشار : 1397/1/27 ساعت : 16:57 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : یزد
عضو شورای شهر ابرکوه گفت: با وجود اینکه سه سال از مهلت بهره‌برداری راه‌آهن ابرکوه می‌گذرد، هنوز هیچ پیشرفت قابل قبولی حاصل نشده و ضرورت دارد مسئولان استانی و کشوری نیم‌نگاهی به این پروسه طولانی مدت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سید حبیب زارعی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضمن بیان برخی از مشکلات شهر، اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر ابرکوه مربوط به اهالی ساکن در بافت تاریخی شهر است که نه تنها دارای مشکلات معیشتی بسیاری است، بلکه ساکنان این مناطق امنیت و آرامش کافی نیز ندارند.

وی تصریح کرد: اهالی ساکن در بخش‌های فرسوده و بافت تاریخی از جمله اقشار آسیب‌پذیر هستند که بعضاً به خاطر وضعیت نامطلوب اقتصادی و معیشتی مجبور به زندگی در این مناطق شده‌اند، بنابراین مسئولین و متولیان امر باید نهایت حمایت را از این اقشار داشته و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

زارعی تأکید کرد: هم‌اکنون به خاطر عدم رسیدگی به ساکنان بافت فرسوده بسیاری از آنان این مناطق را ترک کرده و جای آنان را اتباع بیگانه و غیربومی گرفته‌اند که خود این مسئله نیز به مشکلات این مناطق دامن زده و ناامنی را بیشتر کرده است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: همان‌طور که با همکاری دستگاه‌های مختلف مشکل تقاطع 15 دی در حال برطرف شدن است، می‌طلبد که مسئولین نیم‌نگاهی نیز به تکمیل و بهره‌برداری راه‌آهن داشته باشند که مدت سه سال از زمان تعیین ‌شده برای بهره‌برداری آن گذشته ولی این طرح که اکنون دیگر به یک پروسه طولانی مدت تبدیل شده، پیشرفت فیزیکی محسوسی نداشته است.

زارعی با بیان این که سیستم حمل‌ و نقل شهر نمونه گردشگری ابرکوه فقط به حمل ‌و نقل جاده‌ای خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: راه‌آهن یک طرح بسیار مهم برای ابرکوه با اعتبارات ملی است که مردم این شهرستان سال‌هاست برای بهره‌برداری آن انتظار می‌کشند، در حالی که این طرح همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی از مسئولین خواست تا با رایزنی و ارتباط با مسئولین استانی در رابطه با شانه سازی جاده ابرکوه به سمت دهشیر که بخش عظیمی از آن در حوزه استحفاظی شهرستان تفت قرار دارد و تاکنون حوادث بسیاری در این محور رخ داده است، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید