فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا:

امنیتی پایدار در مرزهای شمالغرب برقرار است

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش گفت: امنیتی پایدار در مرزهای شمالغرب برقرار است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی امیر سرتیپ علی حاجی لو در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته ارتش برگزار شد افزود: امنیت در مرزها با تلاش نیروهای نظامی انتظامی و با تلاش شبانه روزی و چشمان بیدار نیروهای امنیتی برقرار است.

وی با اشاره به اینکه امنیتی که در کشور برقرار است در هیچ کدام از کشورهای منطقه وجود ندارد افزود: تمام تلاش دشمنان در کشورهای همسایه برای ناامن جلوه دادن منطقه و انتقال این ناامنی به داخل کشور است اما با درایت و هدایت فرمانده کل قوا و نیروهای امنیتی، نظامی امنیتی که زیرساخت توسعه پایدار است در کشور برقرار است و ایران جزیره ثبات امنیت در منطقه بوده و خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش گفت: دشمنان احساس خلأ قدرت می‌کنند بنابراین از روی استیصال برای جبران این خلأ قدرت، متوسل به بکارگیری از تروریست‌ها بمنظور ایجاد ناامنی در منطقه هستند اما ایران همچنان یک قدرت منطقه‌ای و تاثیر گذار و تعیین کننده است که این اقتدار و صلابت به فضل الهی همچنان تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت نهایی اراضی پادگان ارتش در ارومیه افزود: مراحل توافقات قانون‌ای انجام شده و دستور رهاسازی برای ارتش ابلاغ شده است اما لازمه این رهاسازی ارائه طرح است که به محض تصویب طرح مورد نظر رهاسازی اجرایی می‌شود.

حاجی لو با بیان اینکه سهم ارتش از اراضی لشکر ۵۱. ۵ درصد و سهم شهرداری ۴۸. ۵ درصد است تصریح کرد: در طرح مورد نظر بخش‌های فرهنگی، اداری|، خدماتی، تجاری و مسکونی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت تجهیزات و قدرت نظامی ارتش فعلی قابل مقایسه با اوایل انقلاب نیست گفت: ارتش فعلی هم از لحاظ نیروی انسانی، دانش و تجهیزات نظامی بسیار به روز و خودکفاست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش مهم‌ترین و بارزترین شاخصه نیروهای مسلح را ولایی بودن نیروهای مسلح و بعد ایمانی آن‌ها دانست و ادامه داد: در اوایل انقلاب ارتش از هر لحاظ وابسته به کشورهای غربی و مستشاران بود در حالیکه ارتش امروز هم از لحاظ تجهیزات و تسلیحات ساختار و سازمان نیروی انسانی پاسخگوی تمام تهدیدات است.

وی با بیان اینکه رزمایش‌ها دیگر به صورت نمایشی در برنامه کاری ارتش وجود ندارد افزود: امروز رزمایش‌ها بر اساس محور تهدیدها برگزار می‌شود و شکل واقعی مقابله با تهدیدها را با برگزاری رزمایش عملیاتی می‌کنیم.

حاجی لو با اشاره به برنامه‌های هفته ارتش و ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: دیدار با خانواده شهدا، گلباران مزار شهیدان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری مسابقات ورزشی و تیراندازی، عیادت از بیماران، برپایی نمایشگاه و رژه در ۱۷ شهرستان شمالغرب از جمله برنامه‌های این هفته است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید