رئیس دانشگاه قم:

حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه قم‌ موفق و موثر بوده است

  • تاریخ انتشار : 1397/1/28 ساعت : 14:46 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
رئیس دانشگاه قم گفت: حضور جهاددانشگاهی واحد استان قم در دانشگاه قم موفق و موثر بوده است و می‎تواند کمک شایانی در عرصه افزایش بهره‎وری علمی و کاری در میان دانشجویان و اساتید و کارکنان ایفا کند.

‌به گزارش‌ ایسنا‌، حجت‎الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در دیدار با دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی واحد استان قم فعالیت‎های مثبت و موثری در دانشگاه قم داشته و دارد.


وی افزود: یکی از فعالیت‎هایی که می توان به افزایش مشارکت جهاد و دانشگاه قم منجر شود، تلاش جهاد در زمینه توسعه بهره‌وری دانشجویان و کارکنان است که می‌توان در این زمینه طرح‌های مختلفی را به مرحله اجرا رساند.

رئیس دانشگاه قم بیان کرد: اساتید در گروه‌های علمی و پژوهشی فعالیت دارند ولی برای افزایش رتبه علمی دانشگاه باید کار علمی بیشتری انجام شود و در این زمینه می‌توانیم با جهاد مشارکت و همکاری داشته باشیم.

وی گفت: جهاددانشگاهی مولود انقلاب است و در این سالها نیز با حضور موفق و موثر دردانشگاه تلاش مهم و گسترده‌ای در زمینه جهت دهی به جریان تولید علم و آموزش‌های تخصصی در مسیر رفع خلأهای نظام داشته است و در این زمینه نیز باید بیش از پیش با تکیه به ظرفیت علمی و نیروی انسانی دانشگاهی متعهد کوشا و موثر عمل کنیم.

دیرباز بیان کرد: امروزه متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، کمبود شغل برای فارغ التحصیلان و همچنین موج‌هایی که فضای مجازی در کشور ایجاد کرده است، تهدیدات بسیاری متوجه قشر دانشجو می‌شود و به همین دلیل نیز می‌توانیم از ظرفیت جهاددانشگاهی برای کمک به کم شدن آسیب‌هایی که در عرصه‌های مختلف ممکن است دانشجویان را در برگیرد، بهره بگیریم.

جهاددانشگاهی ظرفیت بالایی برای رفع مشکلات کشور و استان دارد

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم هم در این دیدار از توان گسترده این واحد در جهت رفع مشکلات فرهنگی و فنی وآموزشی و.... در استان قم سخن گفت.

به گزارش ‌ایسنا‌، دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با اشاره به سوابق خوب فعالیت مشترک جهاددانشگاهی و دانشگاه قم در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی گفت: جهاددانشگاهی واحد استان قم دارای ظرفیت‌های مهم کاری و نیروی انسانی است که با توجه به حضور جوانان مومن و انقلابی و متعهد و آماده به فعالیت‌های سنگین و در جهت رفع مشکلات جامعه می‌تواند در امور مختلفی کارایی خود را به اثبات برساند.

وی افزود: این واحد آماده همکاری با دانشگاه قم در جهت توسعه فعالیت‌های مرتبط به رفع خلأ جدی بازار کار و دانش است. ارایه مشاوره‌های فنی و کارآمد در زمینه افزایش توانایی دانشجویان در راستای رشته تحصیلی و همچنین هدایت آنها برای ورود موفق به بازار کار از جمله فعالیت‌هایی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این عرصه فعالیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه حلقه مفقوده بین بازار کار و دانش تخصصی دانشجویان از عوامل مهم بیکاری گسترده در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‎ها است و جهاد با توجه به ماهیت کاری خود که تلاش در جهت پرکردن خلأها و چالش‌های علمی و فنی و مهارتی و فرهنگی و... است، می‌تواند در این زمینه ماموریت‌های جدی را برای خود با همکاری دانشگاه قم تعریف کند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: همچنین دانشگاه قم نیز دارای تجربیات موفق و نیروهای متخصص و اساتید کارآمدی در زمینه‌های مختلف است که می‌تواند با همکاری جهاددانشگاهی کمک جدی به توسعه استان در بخش‌های مختلف نماید.

وی گفت: جهاد دانشگاهی توان بالایی در زمینه فعالیت‌های مشاوره‌ای و ورود در عرصه رفع آسیب‌های اجتماعی دارد و در این زمینه می‌توانیم کمک‌های جدی را در زمینه رفع مشکلات و آسیب‌هایی که امروز قشر دانشجو را در حوزه‌های مختلف تهدید می‌کند، ارایه کنیم.

در ادامه این مراسم حسینی سرپرست معاونت فرهنگی نیز به ارایه ظرفیت‌های فعالیت شعب خواهران و برادران جهاددانشگاهی واحد استان قم در دانشگاه قم در سال جدید پرداخت که از جمله آن می‌توان به توسعه هسته دانشجویی جهاد، پیگیری همایش‌های قبلی و همچنین تعریف برنامه‌های آموزشی از جمله طرح مشاوره ورود به بازار کار در قالب طرح پیگیری طرح میز ایده و کانون رشد و شکوفایی اشاره کرد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید