دادگاهی صهیونیستی شعار "زنده باد ملت اسرائیل" در مسجد الاقصی را قانونی کرد

یک دادگاه اسرائیلی در یک حکم بی‌سابقه به شهرک‌نشینان اجازه داد در زمان یورش خود به مسجد الاقصی شعار "زنده باد ملت اسرائیل" را سر دهند.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از شبکه دو اسرائیل اعلام کرد، دادگاه "صلح" رژیم صهیونیستی در قدس رای داد، یهودی‌ها در زمان یورش خود به مسجد الاقصی شعار "زنده باد ملت اسرائیل" را سر دهند با این توجیه که آن یک عبارت قومی است نه دعا!

به گزارش این شبکه، رای مذکور در پاسخ به درخواست ایتمار بن غفیر، فعال و وکیل راست‌گرای اسرائیلی‌ صادر شد که حدود یک سال و نیم پیش با سر دادن شعار "زنده باد اسرائیل" توسط پلیس این رژیم بازداشت شد. طبق روایت اسرائیلی، او بعد از اینکه یک زن فلسطینی عبارت "الله اکبر" را در مقابل او و گروهی از یهودیان دیگر در مسجد الاقصی فریاد زد، این عبارت را به کار برد.

دادگاه توجیه کرده است، این شعار دعا نیست و خطری برای زائران ندارد.

این شبکه به نقل از بن غفیر اعلام کرد،‌ گام بعدی این است که به یهودیان اجازه داده شود در مکانی که اهمیت بیشتری دارد (با اشاره به مسجد الاقصی) فرائض دینی‌شان را به جا آورند.

تقریبا روزانه ده‌ها شهروند اسرائیلی از "باب المغاربه" در دیوار غربی مسجد الاقصی به این مسجد حمله‌ور می‌شوند که از سال ۱۹۶۷ کلیدهای این درب در اختیار پلیس رژیم صهیونیستی است.

اما اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی این یورش‌ها را رد و خواهان توقف این اقدام شده است.

تدابیری که رژیم صهیونیستی بعد از اشغال قدس شرقی در جریان جنگ ۱۹۶۷ اتخاذ کرد مربوط به این است که باید مسجد الاقصی تحت قیومیت دینی اردن باشد و به یهودیان اجازه حضور در مسجد الاقصی داده شود به شرط اینکه دعا نخوانند و فرائض دینی‌شان را در آنجا به جا نیاورند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید