خسارت صد درصدی برف به محصولات گردو و بادام البرز

  • تاریخ انتشار : 1397/1/28 ساعت : 16:16 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : البرز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از خسارت بسیار شدید برف اخیر در استان البرز به محصولات باغی و کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید مجید موسوی در جمع خبرنگاران گفت‌:‌ براثر بارش ‌برف سنگین و غافلگیری کشاورزان استان خسارات سنگینی به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی افزود: در حال حاضر طی بر آوردهای به عمل آمده کل سطح گندم کشت شده استان 10 هزار و 184 هکتار بوده که همگی درگیر بارش اخیر شده و احتمالا خسارت 30 تا 60 درصد و سطح محصول جو چهار هزار و 895 هکتار که خسارت حدود 40 تا 70 در صد قابل تخمین است.

موسوی در خصوص خسارات وارد شده به مزارع کلزا  استان نیز گفت:  حدود 965 هکتار از مزارع کلزا استان در مرحله گلدهی بود که همگی درگیر بارش برف شده و خسارت 70 درصدی به آن وارد شده است.

این مسئول در ادامه از وجود هفت هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات سبزی بهاره و صیفی تازه کشت شده شامل کاهو‌، کلم‌، نخود فرنگی‌، لوبیا سبز‌، پیاز نشایی‌ در استان خبر داد و گفت: به این مزارع بین 30 تا صد در صد خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: به سه هزار هکتار از مزارع علوفه‌ای استان که عمدتا زیر کشت یونجه بود نیز بین 20 تا 80 درصد خسارت وارد شده است.

وی در خصوص خسارت‌های وارده به محصولات باغی استان اعلام کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کاهش محسوس دما به زیر صفر این محصولات به شدت تحت تنش سرما زدگی قرار گرفته‌اند و در حال حاضر به صورت دقیق نمی‌توان برآورد خسارت کرد.

موسوی تصریح کرد: البته تخمین تقریبی نشان می‌دهد که بین 90 تا صد در صد به باغات گردو و بادام، 60 تا 70 درصدی به باغات هسته‌دار و 50 درضد به باغات دانه‌‌دار خسارت وارد شده باشد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید