صنعت , صندوق کارآفرینی امید , قزوین " />

براساس تفاهم نامه

صنایع کوچک قزوین از صندوق امید تسهیلات دریافت می کنند

قزوین-ایرنا-واحدها و طرح های تولیدی کوچک و متوسط قزوین با تفاهم نامه همکاری میان شرکت شهرک های صنعتی استان با صندوق کارآفرینی امید از تسهیلات کم بهره بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا،این تفاهم نامه روز چهارشنبه بین حمید رضا خانپور رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین و حسین تیموری مدیر صندوق کار آفرینی امید استان و با حضور منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین منعقد شد.
با عقد این تفاهم نامه، واحدها و طرح های تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین امکان دریافت تسهیلات در قالب کمک های فنی و اعتباری را پیدا کردند.
این تفاهنامه براساس ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه استان قزوین منعقد و در آن مقرر شد تا تسهیلات یارانه دار از محل اعتبارات طرح کمک های فنی و اعتباری به صنایع با کارمزد چهار درصد به واحدهای تولیدی و طرحهای صنعتی مستقر در شهرکها ونواحی صنعتی پرداخت شود.
میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه در مرحله نخست، 50 میلیارد ریال می باشد و سقف پرداختی اولیه این تسهیلات به هر متقاضی یک میلیارد ریال در نظرگرفته شده است.
براساس مفاد درج شده در این تفاهم نامه، طول دوره بازپرداخت برای تامین سرمایه در گردش طرح های در حال بهره برداری حداکثر یکسال می باشد که این مدت برای طرح های اصلاح ساختار واحدهای تولیدی ( نوسازی، بهسازی و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات ) حداکثر سه سال تعیین شده است.
براساس این تفاهم نامه، نوع و میزان وثایق و تضمین پشتوانه تسهیلات اعطایی مطابق ضوابط و مقررات صندوق کار آفرینی امید تعیین می شود و در صورت کسری وثایق، صندوق امید ضمانت نامه صادره توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را بابت تکمیل وثایق می پذیرد.
مطابق با این تفاهم نامه همچنین درخواست واحدهای تولیدی و طرحهای صنعتی متقاضی تسهیلات در کمیته تخصصی ارزیابی متشکل از مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی و مدیر صندوق کار آفرینی امید استان بررسی و پس از تایید توسط شرکت شهرک های صنعتی به اداره شعب بانک معرفی می شود.
90 درصد طرح ها و واحدهای تولیدی استان قزوین جزو صنایع کوچک و متوسط به شمار می روند.
3013

نظر خود را ثبت کنید