مجید جلالی: امیدوارم هفته‌های پایانی منصفانه پیش برود/ به صلاح فوتبال ماست کی‌روش حفظ شود

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید حفظ کی‌روش به صلاح فوتبال ایران است.

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیمش پیش از دیدار برابر استقلال و همین‌طور برنامه‌اش برای فصل آینده به صحبت پرداخت. او در این گفت‌وگو گریزی هم به شرایط تیم ملی زد و گفت بهتر است قرارداد کی‌روش تمدید شود.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا با مجید جلالی را می‌خوانید:

* ابتدا درباره وضعیت تیم‌تان در دو هفته مانده به پایان لیگ هفدهم صحبت کنید.
- وضعیت تیم ما خوب است. دو بازی آخر آن طور که می‌خواستیم پیش نرفت و کمی از رقیبان عقب ماندیم‌. البته اگر بتوانیم در دو بازی آینده جبران کنیم برای تیم ما خوب خواهد بود.

* با توجه به این که پارسال در جدول ششم شدید و امسال در حال حاضر پنجم هستید و این شانس را دارید حتی سهمیه کسب کنید، به نظرتان نسبت به لیگ شانزدهم نتایج بهتری نگرفتید؟
- بله نتایج بهتری گرفتیم. این را هم در نظر بگیرید امسال نسبت به پارسال چند بازیکن خوب‌مان را از دست دادیم و بازیکنی چون مرتضی آقاخان که یار تاثیرگذاری بود در طول فصل بیش‌تر اوقات مصدوم بود و نمی‌توانستیم از او استفاده کنیم. از نظر بوجه هم جزو ۵ تیم پایین جدول هستیم که اگر این موضوع را هم در نظر بگیریم، در کل نتایج خوبی گرفته‌ایم.

* این هفته باید با استقلال بازی کنید. استقلالی که نسبت به بازی رفت تغییرات زیادی داشت است و الان هم وضعیت خوبی در جدول دارد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- آخرین بازی این تیم را با دقت دیدم و الان با اطمینان می‌توانیم بگوییم استقلال یکی بهترین تیم‌های غرب آسیاست و از نظر نفرات بسیار شرایط خوبی دارد. بازی سختی داریم اما می‌دانم هر تیم خوبی هم پاشنه آشیلی دارد که ما می‌خواهیم روی پاشنه آشیل این تیم متمرکز بشویم تا نتایج دلخواه را بگیریم.

* بازی در ورزشگاه آزادی و به میزبانی استقلال چطور خواهد بود؟
- کلا در تمام ٢٨ بازی که امسال و ٣٠ بازی که پارسال انجام دادیم هیچ‌وقت شرایط میزبانی نداشته‌ایم و فقط گاهی حریف‌مان شرایط میزبانی واقعی را نداشته است که برای ما بهتر بوده است. این‌گونه نبوده که ما میزبان باشیم و واقعا شرایط میزبانی داشته باشیم. با همه این شرایط فکر می‌کنم با توجه به وضعیت خوب زمین ورزشگاه آزادی بازی کردن در این ورزشگاه برای ما می‌تواند یک فرصت باشد.

* برای فصل آینده برنامه پیکان چه خواهد بود، آیا تیمی برای قهرمانی می‌بندید؟
- تا الان هم با رقیبان رقابت نابرابری داشته‌ایم. مسلما اگر بخواهیم برای فصل آینده هدف‌های بلندپروازانه‌ای داشته باشیم، باید از این پوسته‌ای که الان داریم خارج شویم و شرایط رقابت را با حریفان برابر کنیم.

* حدود ۵۵ روز تا جام‌جهانی زمان باقی مانده است. سال ٢٠٠۶ که تیم ملی به همراه برانکو به جام‌جهانی می‌رفت جو منفی شدیدی علیه تیم ملی شکل گرفته بود. این روزها هم جو خوبی وجود ندارد. وضعیت آماده سازی تیم ملی را چطور می‌بینید؟
- به نظر من وضعیت الان نسبت به آن زمان خیلی بهتر است و تیم خیلی خوب مدیریت می‌شود و آرامشی که تیم دارد نسبت به گذشته خیلی بهتر است. هر چقدر بحث‌های جانبی کم‌تر شود بهتر خواهد بود. فوتبالی‌ها باید بدانند اگر تیم ملی در جام‌جهانی نتیجه بگیرد به سود همه فوتبال ایران خواهد بود. این تیمی نیست که متعلق به من یا یک شخص خاص باشد و برای همه است. یعنی سود زیادنش برای همه است.

* اتفاقاتی هم در ماه‌های اخیر به وجود آماده که علیه کادر فنی تیم ملی بوده است. ارزیابی شما در این‌باره چیست؟
- این اتفاقی نیست که بگوییم فقط الان رخ می‌دهد. تا جایی که من یاد دارم از زمان سرمربیگری علی پروین این جریان‌سازی‌های منفی علیه تیم ملی وجود داشته است. این مسائل حتی درباره باشگاه‌ها هم وجود دارد. به طور مثال وقتی تیم پیکان به یک جایگاهی در جدول می‌رسد که جایگاه مهمی است، جوی را ایجاد می‌کنند که تیم لطمه ببیند. یا در زمانی که در تراکتورسازی بودم درست زمانی که در هفته هفدهم به صدر جدول رسیدیم، مشکلات شروع شد. این مسائل برای همه است و نباید بگوییم فقط الان ایجاد شده است .  حتما موضوعاتی وجود دارد که درون آن اهدافی است که این جریان‌ها ایجاد می‌شود. در خاطرم هست قبل از جام‌ ملت‌های آسیا که قطبی سرمربی تیم ملی بود باز هم این جریان‌ها ایجاد شده بود و من در آن مقطع در یک گفت‌وگوی دوستانه چند ساعت فقط به درد و دل‌های قطبی گوش کردم. در زمان قعله‌نویی، علی دایی و برانکو هم  جو منفی وجود داشت. در این شرایط مدیریت تیم چه از داخل و چه از خارج باید هوشمندانه باشد. کادر فنی تیم ملی نباید خودشان را درگیر این دعواها کنند. در این شرایط خیلی مهم است که از ذهن تیم مراقبت شود.

* شش ماه بعد از جام‌جهانی، جام‌ ملت‌های آسیا را در پیش داریم.  برخی می‌گویند قرارداد کی‌روش پیش از جام‌جهانی باید تمدید شود و برخی دیگر معتقدند او باید از تیم ملی جدا شود. نظر شما در این‌باره چیست؟
‌- اطراف این موضوع که کی‌روش بماند یا خیر مباحث مختلفی وجود دارد اما اگر بخواهیم روی مباحث فنی متمرکز شویم، هر کارشناسی که دیدگاه فنی داشته باشید باید بگوید عملکرد کی‌روش عالی بوده است و ایشان باید بماند. آن‌هایی هم که انتقاد دارند، روی مباحث غیرفنی است که آن هم راه حل دارد. مدیران فدراسیون باید برای این مسائل را حل پیدا و حواشی را مدیریت کنند اما در کل معتقدم به صلاح فوتبال ملی ماست که کی‌روش را حفظ کنیم.

* به عنوان سوال پایانی، از داوری‌های لیگ رضایت دارید؟
- در دو هفته اخیر از داوری لطمه خوردیم. امیدوارم هفته‌های پایانی تا آن‌جایی که امکانش وجود دارد اشتباهات کم‌تر شود. ما نمی‌گویم به نفع ما سوت بزنند بلکه می‌گوییم که همه چیز منصفانه پیش برود. تیم‌هایی که سرنوشت‌شان تعیین شده هم طوری عمل کردند که رقابت خوب پیش نرفت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید