امضای تفاهمنامه بین شهرداری‌های شیراز و درسدن آلمان

  • تاریخ انتشار : 1397/1/29 ساعت : 15:18 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
‌یادداشت تفاهم همکاری بین شهرداری‌های شیراز و درسدن آلمان به امضاء شهرداران این دو شهر رسید و مبادله شد.

‌به گزارش ایسنا‌، چهارشنبه 29 فروردین و در آخرین روز سفر شهردار شهر درسدن آلمان و رییس و برخی اعضای هیئت علمی دانشگاه درسدن به شیراز، یادداشت تفاهمی بین حیدر اسکندرپور شهردار شیراز و درک هیلبرت شهردار درسدن امضاء و مبادله شد.

در این یادداشت تفاهم که با هدف ایجاد روابط فرهنگی، گردشگری، علمی و اقتصادی دو شهر بر پایه قوانین و مقررات کشورهای متبوع، امضا شد، دو طرف توافق کردند بر پایه منافع مشترک با رعایت اصول برابری، احترام و رفتار متقابل، همکاری‌های خود را از طریق تبادل دانش، تجربه و تخصص در حوزه‌های شهری از جمله مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک گسترش دهند‌.

شهردار شیراز در تشریح این یادداشت تفاهم گفت: با توجه به اشتراکات موجود میان دو شهر شیراز و درسدن آلمان، توسعه تعاملات و تبادلات فرهنگی با مصادیق مشخص همچون برگزاری هفته‌های فرهنگی، اجرای رویدادهای هنری مشترک، راه‌اندازی دفتر فرهنگی و در نهایت استفاده از تمامی امکانات و فرصت‌های موجود، می‌‌تواند گامی بلند در راستای معرفی فرهنگ، تمدن و آیین های شیراز در پهنه جهان باشد‌.

حیدر اسکندرپور افزود: بر اساس تجربه موفق شهر درسدن آلمان در زمینه سیستم حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی این حوزه، همچنین مدیریت بهینه آب، آبخیزداری و استفاده از سیستم پردازش و پالایش فاضلاب شهری برای مصارفی همچون آبیاری فضاهای سبز، کارشناسان شهرداری شیراز از تجربه و تخصص شهرداری درسدن بهره مند می‌شوند و در آینده همکاری‌هایی نیز در این زمینه آغاز خواهد شد‌.

شهردار شیراز با اشاره به ابراز تمایل شهردار درسدن برای الگوگیری از باغ‌های شیراز، از حضور کارشناسان شهرداری درسدن در شیراز و استفاده از تجربه و تخصص شهرداری در حوزه سیما، منظر و فضای سبز استقبال کرد‌.

اسکندرپور همچنین تبادل اطلاعات و همکاری در خصوص مسایل محیط زیست مانند مدیریت پسماند، تبادل گردشگر از طریق ایجاد ارتباط مشترک میان کنشگران بخش خصوصی از جمله دفاتر خدمات گردشگری را از دیگر مفاد این یادداشت تفاهم اعلام کرد. 

شهردار درسدن آلمان نیز در این نشست ضمن ارزیابی مثبت از مراودات اخیر با شهرداری شیراز، از این شهر به عنوان گنجینه ای غنی از فرهنگی زیبا یاد کرد و گفت: مسایل فرهنگی شیراز جاذبه بسیاری برای یک گردشگر دارد‌.

درک هیلبرت که به اتفاق کورن دورفر مسئول محیط زیست شهرداری درسدن در این نشست حضور یافت اظهار کرد: در بازدید از شهر شیراز و دیدار با مدیران برخی حوزه های شهرداری، ایده‌های خوبی دریافت کردیم و زمینه‌های زیادی برای همکاری‌های دوجانبه یافتیم که مهم ترین آنها در یادداشت تفاهمی که امروز به امضا رسید، آمده است‌.

‌هیلبرد با اشاره به تعامل خوب مردم و مسئولین شهر شیراز طی برگزاری هفته دانشگاه درسدن در شیراز، خاطرنشان کرد: این اولین سفر من به ایران و شیراز بود و انتظار نداشتم در اولین ارتباط، دوستان خوبی پیدا کنم. از زیبایی شهر و مهربانی مردمش بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و شیراز را همواره در قلب خودم نگه می‌دارم‌.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید