برگزاری نخستین دوره آموزش حقوق مالکیت فکری

نخستین دوره آموزشی حقوق مالکیت فکری از روز شنبه در تهران آغاز به کار می کند.

به گزارش ایسنا، میرهادی قره سیدرومیانی سرپرست معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری گفت: صیانت و پاسداری از سرمایه های فاخر مادی و معنوی، اندیشه های نوین و دستاوردهای ارزشمند فرهیختگان و صاحبان فکر و اندیشه این مرز و بوم و کاربست آنها در مسیر توسعه پایدار، همواره مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب بوده و در اولویت اقدامات و سیاستگذاری های دولت های پس از انقلاب به ویژه دولت تدبیر و امید قرار داشته است.

وی افزود: متعاقب این حساسیت و ضرورت وزارت دادگستری به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، با تقویت مناسبات و دیپلماسی سازنده و پویای خود با جامعه بین الملل در اتفاقی خوشایند به عضویت سازمان جهانی مالکیت فکری (Wpo) درآمده و با ایفای نقش فعال در عرصه جهانی، اینک در زمره کشورهای پرشتاب در این عرصه قرار گرفته است.

معاون امور مجلس و حقوقی وزارت دادگستری گفت: همت و تلاشها و مداومت در پیگری های و رایزنی ها، اخیراً منجر به کسب موفقیت در تاسیس نخستین آکادمی مالکیت فکری توسط کشورمان گردیده و اکنون این وزارتخانه اولین دوره آموزش « حقوق مالکیت فکری» را با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری برگزار می نماید.

همچنین عرفان منش سرپرست مرکز ملی آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری نیز در این باره گفت: این دوره آموزشی با همکاری آکادمی سازمان جهانی مالکیت فکری و با حضور نمایندگان منتخب وزارتخانه ها، سازمان ها و پارکهای علم و فن آوری برگزار می شود. 

وی افزود: این دوره به صورت پنج روزه از شنبه اول اردیبهشت ماه در وزارت دادگستری برگزار می شود و اساتیدی از آکادمی وایپو، آموزش کارشناسان ایرانی را بر عهده خواهند داشت.

عرفان منش در خاتمه مطرح کرد: یکم اردیبهشت ماه، آیین افتتاحیه این دوره در محل موزه ملی ایران با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و فرهیختگان در این حوزه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید