رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

آب آلوده علت اپیدمی مسمومیت در سپیدان بود

  • تاریخ انتشار : 1397/1/29 ساعت : 16:35 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
‌رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز حجم بدهی بیمه‌ها به این دانشگاه را بالغ بر 850 میلیارد تومان اعلام کرد.

‌به گزارش ایسنا‌، علی بهادر چهارشنبه 29 فروردین در کنفرانس خبری که به‌مناسبت هفته‌ی سلامت برگزار شد، بیشترین حجم بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مربوط به بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت دانست.

بهادر گفت: بیمه سلامت 379 میلیارد تومان و تامین اجتماعی حدود 345 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدهکارند.

او خاطرنشان کرد که بیمه‌ی نیروهای مسلح 32 میلیارد تومان و بیمه‌ی کمیته‌ی امداد نیز 11 میلیارد تومان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در خصوص بروز همه‌گیری مسمومیت در شهر سپیدان طی هفته‌های گذشته که منجر به مراجعه‌ی بیش از 500 نفر به مراکز درمانی شده بود نیز گفت: علت بروز مسمومیت ورود فاضلاب انسانی به منابع تامین آب شرب تشخیص داده شده است.

بهادر در عین‌حال گفت: موضوع آب یک نگرانی است که شاهد گسترش آن در کشور هستیم؛ کمبود بارندگی‌ها و به دنبال آن کمبود منابع تامین آب شرب، بر این نگرانی افزوده، لذا نیازمند حفاظت بیشتر از منابع موجود آب هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه امسال شعار هفته‌ی سلامت "سلامتی برای همه، در همه‌جا" مطرح شده است؛ از تبیین برنامه‌هایی بر مبنای این شعار در استان فارس خبر داد.

بهادر تاکید کرد که هدف از هفته‌ی سلامت، تشریح برنامه‌های گذشته و آینده نیست، ارتقاء آگاهی‌ها در خصوص سلامت جامعه را هدف اصلی از تدوین برنامه‌ها در این هفته برشمرد و گفت: هدف توجه به لزوم خود مراقبتی و پرهیز از رفتارهایی است که سلامت افراد را با مخاطره مواجه می‌کند.

بهادر با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: هر کسی باید از کالای تولید شده در کشور حمایت کند؛ باید این شعار به یک رویه برای تمام سال‌ها تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص استفاده‌ی پزشکان و بیمارستان‌های فارس از تجهیزات و داروهای تولید داخل گفت: حدود 90 درصد تجهیزات و کالاهای مورد استفاده در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی شیراز، تولید داخل است.

بهادر‌ توضیح داد: بخشی از تجهیزات و کالاهایی که در کشور به هر دلیل تولید نمی‌شود را از خارج کشور تامین می‌کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که در خصوص کالاهای خارجی یا هزینه‌ی تولید آن بیش از هزینه‌ی واردات است یا در کشور برای تولید کالا و تجهیزات مورد نظر به تکنولوژی مناسب دست پیدا نکرده‌ایم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید