توضیحاتی درباره جشنواره ملی پویانمایی

رییس هیات انتخاب آثار و داوری بخش فیلم‌ کوتاه و بلند جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی به بیان توضیحاتی درباره ساختار و اهداف این جشنواره پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران، حسین ساری با بیان اینکه «این جشنواره باعث رشد توانمندی انیمیشن‌سازان ایرانی می‌شود و تاثیرات به‌سزایی در این حوزه خواهد داشت»، گفت: آثاری که به بخش فیلم کوتاه، بلند و نیمه‌بلند جشنواره ملی پویانمایی رسیده است، از سوی مراکز و گروه‌های مختلف در نقاط مختلف کشور است که این توزیع فراوانی در سراسر کشور، مساله‌ای مثبت و امیدوارکننده در زمینه تولیدات انیمیشن است.

رییس هیات انتخاب آثار بخش فیلم کوتاه، بلند و نیمه‌بلند جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران آثار رسیده به این بخش از جشنواره را آثار باکیفیت برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در این دوره از جشنواره آثار تولیدی مربوط به پنج سال پیش تاکنون جمع شده و مورد بررسی قرار گرفته است، شناخت خوبی را نسبت به تولیدات انیمیشنی و سطح کاری فعالان کشور در این زمینه به ما داده است.

ساری برگزاری جشنواره ملی پویانمایی را اتفاق خوبی در راستای رشد توانمندی انیمیشن‌سازان ایرانی دانست و افزود: جشنواره‌های هنری و تولیدات تلویزیونی، رادیویی، سینمایی و انیمیشنی همواره آثار مثبتی بر روی جامعه تولیدکننده و هنرمندان داشته است.

او بیان کرد: پیش از برگزاری جشنواره‌ای به گستردگی جشنواره ملی پویانمایی، جشنواره‌هایی در سطوح پایین‌تر مثلا در سطح کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یا صداوسیما در رابطه با تولیدات انیمیشنی برگزار شده است و آثار مثبتی بر جای گذاشته است، بی‌شک برگزاری این جشنواره با این سطح گستردگی آثار مثبت بیشتری بر جای خواهد گذاشت.

رییس هیات انتخاب آثار بخش فیلم کوتاه، بلند و نیمه بلند جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران عنوان کرد: آن دسته از آثار برگزیده جشنواره ملی پویانمایی که تاکنون به پخش سراسری در شبکه‌های تلویزیونی نرسیده‌اند در شبکه‌های سراسری و استانی پخش خواهند شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید