مسئله طلاق موجب وهن قم است

  • تاریخ انتشار : 1397/1/30 ساعت : 09:45 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
معاون استاندار قم بیان کرد: مساله طلاق وهن این شهر مقدس است؛ نباید این شهرشاهد ناهنجاری های مختلف باشد؛ آمار طلاق در قم باید پایین ترین حد در کشور باشد.

معاون استاندار قم بیان کرد: مساله طلاق وهن این شهر مقدس است؛ نباید این شهرشاهد ناهنجاری های مختلف باشد؛ آمار طلاق در قم باید پایین ترین حد در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهندس احد جمالی امروز در اولین جلسه هماهنگی طرح ازدواج پایدار در استانداری قم گفت: انسان، یک سیستم شبکه ای و پیچیده است؛ کارهای جامعه نیز شبکه ای و سیستمی و پیچیده و دارای تنوع است.
 

وی افزود: مباحث طلاق و ازدواج های ناموفق پس از ریشه یابی، عوامل خود را بروز می دهد؛ جوامعی که ساده هستند و پیچیدگی کمتری دارند کمتر در مشکلاتی چون طلاق گرفتار می شوند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: دورویی ها و تجملات و کتمان مسایل حقیقی باعث بسیاری از مشکلات است؛ در ازدواج ها همیشه باید طرفین عاقلی نیز وجود داشته باشند؛ اگر والدین و اطرافیان عاقلی وجود نداشته باشند قطعا زندگی زوجین را به مخاطره می اندازد.


وی گفت: بسیاری از این مسایل ریشه فرهنگی دارد؛ بحث آموزش، بحث بسیار مهم و اساسی است؛ نقص آموزش ما در دوره دبستان است که باید به شکل مستمر تا سنین بزرگسالی نیز ادامه داشته باشد.


جمالی اظهارکرد: با وضعیتی که در حال حاضر روبرو هستیم بحث آموزش به خصوص آموزشی که بهداشت و مساله حقوق و روانشناسی در آن گنجانده شده است یک بحث مهم و اساسی است، وضعیت ما در عرصه بهداشتی وضعیت خوبی است؛ وقتی آمار سلامت موالید را در کشور با گذشته مقایسه می کنیم می بینیم که در این زمینه موفق بوده ایم.


وی گفت: انتظار است از ظرفیت حوزه در مباحث حقوقی و حتی روانشناسی استفاده شود؛ علمای ما سنگ بنای مبارکی را در این مباحث با گفتار و کتب و... خود بنا نهاده اند که باید این سرمایه ها را به کار گرفت.


جمالی اظهارکرد: در زمینه روانشناسی نیز نیروهای حوزوی و آکادمیک بسیاری داریم که می توانیم از این ظرفیت برای حل مشکلات جامعه استفاده کنیم؛ استانداری قم در این زمینه جلسه مشترکی را با حضور این نیروها برگزار کرد و نظرات بسیار خوبی نیز مطرح شد که امیدواریم این جریان در یک کمیته علمی نتایج ارزشمندی را به ثمر برساند.


وی گفت: تشکیل کمیته علمی و جمع نخبگانی به عنوان مصوبه این جلسه مطرح است و هرجا که میدان عمل به نخبگان داده نشد ضرر کردیم؛ باید از نخبگان جامعه در این کمیته علمی استفاده کنیم.


معاون استاندار بیان کرد: مساله طلاق وهن این شهر مقدس است؛ نباید این شهرشاهد ناهنجاری های مختلف باشد؛ آمار طلاق در قم باید پایین ترین حد در کشور باشد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید