سرپرست اداره کل نوسازی مدارس تهران مطرح کرد

۵۰۰ مدرسه با عمر بیش از ۵۰ سال در تهران

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه تهران از لحاظ نیاز به فضاهای آموزشی و وجود مدارس فرسوده در رده‌های بالایی قرار گرفته و وضعیت خوبی ندارد، گفت: اکنون قریب به ۵۰۰ مدرسه با عمر بیشتر از ۵۰ سال در تهران داریم که در برابر زلزله و طوفان‌های شدید مقاومت زیادی ندارند.

به گزارش ایسنا، ناصر فتحی در جشنواره نکوداشت خیرین مدرسه‌ساز منطقه ۱۲ تهران گفت: فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز در کشورمان قابل شمارش نیست و بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین محترم ساخته شده است.

وی افزود: خیرین در شرایطی که دولت با مشکلات و تنگناهای مالی مواجه است، در این امر مقدس حضور یافته‌اند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران به وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: تهران از لحاظ نیاز به فضاهای آموزشی و وجود مدارس فرسوده در رده‌های بالایی قرار گرفته و وضعیت خوبی ندارد. اکنون قریب به ۵۰۰ مدرسه با عمر بیشتر از ۵۰ سال در تهران داریم که در برابر زلزله و طوفان‌های شدید مقاومت زیادی ندارند. دست خیرین مدرسه‌ساز  را در جهت توسعه فضاهای آموزشی می‌فشاریم.

  وی افزود: منطقه ۱۲ تهران یکی از مناطق موفق در جذب خیرین مدرسه‌ساز است و از طرفی هم به لحاظ وجود فضاهای آموزشی تخریبی به نسبت دیگر مناطق تهران وضعیت بدتری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، محمدرضا حافظی - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور  نیز در این جشنواره گفت: مدرسه‌سازی را از ۲۱ سال قبل و پس از فوت فرزندم آغاز کردم. پس از فوت پسر جوانم منزلی که برای او خریداری کرده بودم را فروخته و در راه ساخت مدرسه هزینه کردم.

 حافظی ادامه داد: اکنون ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و ۱۰۰۰ خیر مدرسه ساز در برون مرزها داریم.

وی با اشاره به حضورش در اجلاس یونسکو ژاپن که ۲ سال پیش انجام شده، گفت: وقتی در خصوص فعالیت مدرسه‌سازی خیرین در ایران گزارشی ارائه کردم، همگان متعجب شدند زیرا کشورمان توانسته است مسیر توسعه پایدار را طی کند. دانش‌آموزان نیز در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند؛ به طوری که وقتی ۱۹۶ هزار قلک بین دانش‌آموزان گلستانی توزیع کردیم، ۱۲۳ هزار قلک بازگشت که محتوای آنها از ۲۰۰ میلیون تومان بالاتر بود. همچنین با کمک دانش‌آموزان توانستیم مدرسه مهرورزان کوچک را احداث کنیم. این راه (مدرسه سازی)، راه خداست.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید