پیشنهاد سازمان امداد و نجات به سازمان مدیریت بحران درباره سامانه "سما"

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با مثبت خواندن اقدام سازمان مدیریت بحران در زمینه ایجاد نظام پایش و مستندسازی سیستم مدیریت بحران گفت: اگر دستگاه‌هایی که قرار است از اطلاعات آنها استفاده شود در یک کارگروه حضور پیدا کنند و نیازهایشان مطرح شود،‌می‌توان برنامه جامع‌تری نوشت.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نظام پایش و مستندسازی سیستم مدیریت بحران(سما) که در سازمان مدیریت بحران در حال انجام است، اظهار کرد: این مسئله مهمی است که ما بتوانیم جایی داشته باشیم تا تمام اطلاعات در آنجا جمع‌آوری شود و دستگاه‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. این اتفاق می‌تواند در جایی مانند سازمان مدیریت بحران بیفتد و ما هم همکاری خوبی با این سازمان داریم.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: سازمان مدیریت بحران به عنوان متولی اصلی و ما به عنوان رئیس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی سعی کردیم همکاری خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات در سازمان امداد و نجات گفت: ما از سال ۹۰ نرم افزار خودمان را فعال کردیم که اطلاعات مدام در آن بارگذاری و تکمیل می‌شود و این الگو از آن زمان در سازمان امداد و نجات اجرایی شده است و حالا اگر این اتفاق به صورت جامع بیفتد و تمام دستگاه‌ها اطلاعات مورد نیاز را ارائه کنند، در پاسخگویی به حوادث و افزایش سرعت آن موثر است.

درخشان با اشاره به اینکه تشکیل کارگروهی از دستگاه‌های مختلف می‌تواند به بهبود برنامه نویسی در زمینه تجمیع اطلاعات کمک کند، گفت: دستگاه‌های مختلفی که قرار است از اطلاعات آنها استفاده شود اگر در یک کارگروه حضور داشته باشند و نیازهای خود را مطرح کنند می‌توان برنامه جامع‌تری را تهیه کرد. ضمن اینکه در راستای اجرای این سامانه باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که گاهی اطلاعات بیش از حد باعث کند شدن عملیات می‌شود.

درخشان ادامه داد: بنابراین حضور و همفکری با دستگاه‌هایی مختلفی مانند سازمان جغرافیایی، شرکت‌های دانش بنیانی که در زمینه تشکیل دیتاسنتر می‌توانند کمک کنند و مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها می‌تواند به بهبود اجرای این برنامه یاری رساند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید