حمایت از کالای ایرانی با بنر و شعار محقق نمی‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با بنر زدن و شعار دادن کاری پیش نمی‌رود، گفت: باید با همبستگی ملی از کالای ایرانی حمایت کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود نوابی ظهر امروز در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان قم در اتاق بازرگانی قم، عنوان کرد: اگر واحد تولید کننده به حمایت از حقوق مصرف کننده اعتقاد نداشته باشد، محکوم به فناست.

وی افزود: همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان‌ها برگزار می‌شود ولی استان قم تا کنون موفق به اجرای این همایش نشده بود و امسال اولین همایش را برگزار کردند؛   واحدهای تولیدی و خدماتی بابت ارزیابی خود در مبحث حمایت از حقوق مصرف کننده هزینه می‌دهند و این اقدام قابل تقدیر است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: در ارائه خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی نقص هایی وجود دارد ولی حرکت های خوبی انجام شده و امروز بنگاه های اقتصادی باید خدمات قبل، حین و بعد از فروش را به مصرف کننده ارائه کنند.

وی ادامه داد: تا چند سال پیش، واحدهای تولیدی و عرضه کنندگان می‌گفتند کالای فروخته شده پس گرفته نمی‌شود و این توهین به مصرف کننده بود، امروز دیگر این موضوع را نمی‌بینیم و خدمات بهبود پیدا کرده است.

نوابی بیان کرد: تولیدکنندگان باید توجه داشته باشد که حوزه تقاضا در کشور بسته است و باید در بازار های منطقه و فرا منطقه ای سرمایه گذاری کنند و کالا را صادر و عرضه کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران قابل تقدیر و احترام هستند، اظهار کرد: سرمایه گذار با سرمایه‌دار متفاوت است، سرمایه‌دار نظم بازار کشور را برهم می‌زند و آسیب وارد می‌کند، ولی سرمایه گذار سرمایه خود را برای تولید قرار داده است و به اقتصاد کمک می‌کند و باید شأن اجتماعی آنان حفظ شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از کالای ایرانی با بنر زدن و شعار دادن محقق نمی‌شود، همه باید با همبستگی ملی از کالای ایرانی حمایت کنیم؛ اگر بخش های بیمه و بانک وارد میدان حمایت نشوند، کار پیش‌نمی‌رود و تولیدکنندگان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری خرید کالای قاچاق، حرام شرعی است و نباید خریداری شود، افزود: مصرف کننده ایرانی باید به مصرف کالای ایرانی افتخار کنند و تولیدکننده نیز باید در خدمت مصرف کنندگان باشد و کیفیت را افزایش دهد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید