زلزله96 , بانکها , امهال وام " />

استاندار کرمانشاه:

بانک ها دست از پیامک بازی بردارند

  • تاریخ انتشار : 1397/1/30 ساعت : 20:57 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با تاکید بر امهال وام های بانکی واحدهای صددرصد تخریبی مناطق زلزله زده استان گفت: هیچ بانکی حق دادن پیامک ندارد و باید دست از پیامک بازی بر دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه پیگیری روند بازسازی مناطق زلزله زده که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری ثلاث و باباجانی برگزار شد، افزود: برای سایر واحدهای منطقه که صددرصد تخریب نشده باشند نیز تا سقف 50 میلیون تومان امهال انجام می شود.
وی با بیان اینکه 95 هزار واحد احداثی و تعمیراتی در مناطق زلزله زده وجود دارد، گفت: صاحبان 46 هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند اما پرداختی بانک ها ناچیز است.
او بیان داشت: با اینکه 2 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات دولتی در این بخش داریم اما رقم پرداختی بانک ها بسیار کم است.
بازوند ادامه داد کار بازسازی واحدهای مسکونی روستایی استان باید تا شهریور امسال به اتمام برسد و در نتیجه نیازمند سرعت مضاعف تری هستیم که به این منظور لازم است وام های بنیاد مسکن از پنج مرحله به سه مرحله کاهش یابد.
او همچنین در خصوص وضعیت صدور پروانه ساخت ابراز نگرانی کرد و گفت: با اینکه نظام مهندسی قول داده است تا اردیبهشت ماه کارش را به اتمام برساند اما از هشت هزار واحد شهری، پروانه 50 درصد هنوز صادر نشده است لذا اگر نظام مهندسی کرمانشاه نمی تواند تا از نظام مهندسی سایر استان ها کمک بگیریم.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زلزله حدود 6 هزار میلیارد تومان به غرب کرمانشاه خسارت زده است‌، گفت: دولت تدبیر و امید پنج هزار و300 میلیارد تومان اعتبار در قالب اعتبارات عمرانی، تسهیلات بانکی و تسهیلات بلاعوض برای این استان در نظر گرفته است.
او در خصوص وضعیت زیرساخت های ارتباطی استان کرمانشاه از وزیر ارتباط خواست در خصوص تامین فیبرنوری بازارچه مرزی سومار مساعدت کند.
به گفته وی، بازارچه مرزی سومار به دلیل نزدیکی به بغداد مورد توجه عراقی ها نیز هست و این بازارچه به زودی رسمی می شود.
بازوند همچنین پوشش همراه اول در جاده های استان را دارای ایرادهای فراوان دانست و تاکید کرد که لازم است در خصوص نقاط کور پوششی همراه اول تعیین تکلیف شود.
وی همچنین خواستار تامین فیبرنوری بازارچه های مرزی شوشمی، تیله کوه و شیخ صله شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز هزار و 235 طرح ارتباطی استان کرمانشاه با 2 هزار و 950 میلیارد ریال سرمایه گذاری را افتتاح کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7457/8066

نظر خود را ثبت کنید