عملیات جستجو در محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج ادامه دارد

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور ۲۵ امدادگر در ارتفاعات دنا و پیگیری عملیات جستجوی پیکر جانباختگان هواپیمای تهران – یاسوج گفت که تاکنون بافت‌هایی از جانباختگان یافت شده که به پایین کوه منتقل خواهد شد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا درمورد پیگیری عملیات جستجو در ارتفاعات دنا اظهار کرد: با توجه به اینکه چند روزی شرایط آب و هوایی مناسب نبود عملیات جستجو انجام نشد. با این حال تیم‌های تخصصی ما در سی‌سخت و بالگردهای هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش بودند. از روز چهارشنبه (29 فروردین ماه) که هوا کمی مناسب‌تر شد با وجود وزش باد شدید عملیات جستجو آغاز شد و پنج تیم متشکل از ۱۵ نفر اعزام شدند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این گروه‌ها دو شب قبل را در ارتفاعات مستقر بودند و امشب هم آنجا خواهند ماند و در روز عملیات جستجو را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به شرایط محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت: بر اثر بارندگی‌های یک هفته اخیر بعضی از بخش‌هایی که قبلا توسط امدادگران کنده شده بود باز هم با برف پر شد و یک متر و ۵۰ سانتیمتر تا یک متر و ۸۰ سانتیمتر برف نشسته است و امدادگران برای یافتن پیکرها دوباره باید این برف‌ها را کنار بزنند.

درخشان افزود: دو تیم دیگر از استان اصفهان و دو تیم هم استان فارس دیروز به محل اعزام شدند و در حال حاضر حدود ۲۵ امدادگر کار خود را انجام می‌دهند و شب‌ها در کمپ‌هایی که ایجاد شده مستقر می‌شوند. امشب هم آنان در ارتفاعات خواهند ماند و بعدازظهر فردا (اول اردیبهشت ماه) به پایین کوه می‌آیند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بافت‌هایی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج یافت شده است گفت: مناطقی پیش از شناسایی شده زون بندی شده است و تمام آنها فیلمبرداری می‌شود و هر تیمی که قرار است اعزام شود فیلم‌های گروه‌های قبلی را تماشا می‌کند تا دوباره کاری انجام نشود و عملیات جستجو در ادامه کار گروه‌های قبلی انجام شود. تیم‌هایی که به‌تازگی اعزام شده‌اند نیز جستجو را انجام داده‌ و بافت‌هایی را یافته‌اند که به پایین کوه منتقل خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید