سپاه , نماز جمعه , آیت الله علم الهدی " />

امام جمعه مشهد:

سپاه پاسداران محور اقتدار نظام است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: سپاه پاسداران به عنوان محور اقتدار نظام و انقلاب است و رسالت اصلی آن پاسداری از تداوم انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم امام رضا(ع) افزود: امروز ضد انقلاب، وابستگان به استکبار و جریانی سیاسی در داخل که عده ای فرصت طلب در آن به دنبال قدرت یابی هستند تا کشور انقلابی را به یک کشور غیرانقلابی تبدیل کرده و پایگاه رفاه و لذت و عیاشی خود قرار دهند با سپاه مساله دارند.
وی ادامه داد: جریان دیگری که با سپاه مساله دارد، انقلابیون خسته شده از انقلاب است که نمی خواهد انقلاب را ادامه دهد اما سهم خود را هم از انقلاب می خواهد و سپاه مانع آنها شده است.
وی افزود: امروز رسالت اصلی و محوری سپاه در 39 سالگی خود، حفظ و تداوم انقلاب و مقابله با هر جریانی است که بخواهد انقلاب را مصادره و زیر و رو کند و یا بخواهد انقلاب را از بین ببرد.
وی ادامه داد: تا امروز هم تمام جریاناتی که پیش آمد و سپاه در محور مقابله قرار گرفت جریاناتی بود که می خواست انقلاب را برگرداند. اینکه امام(ره) فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود یعنی اگر سپاه نبود انقلاب نبود که کشور بماند.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: بزرگترین توطئه دشمن برای مصادره انقلاب، کشیدن سفره دین از زیر پای مردم است و سپاه نباید بگذارد دشمن این کار را بکند. امروز سپاه باید عظمت، ارزشها، قدرت، توسعه و معالم دین را در دنیا با همه فداکاری ها حفظ کند.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه واقعا در کشور و جامعه دچار مشکل هستیم، افزود: یک پلیس در انجام وظیفه خود خطا کرده است که باید پیگیری شود، اما یک مرتبه همه راه می افتند حتی در مجلس شورای اسلامی که معبد است و باید پایگاه توسعه دین باید، فریاد می زنند که کسی با بی حجاب برخورد نکند.
وی ادامه داد: ندا برضد فریضه امر به معروف و نهی از منکر؟ ندا بر ضد قرآن؟ دستگاهها و همه مسئولان داد و فریاد کنند که به یک بی حجاب اهانت شد؟ نیروی انتظامی که در مهالک انقلاب به فریاد انقلاب رسیده با خطای یک نفر باید زیر سئوال قرار بگیرد؟ آن هم در برابر یک منکر شرعی؟
وی با اشاره به ماجرای اخیر برج سلمان گفت: در شهر امام رضا(ع) کنار گنبد آن حضرت این فاجعه اسفبار را در بازار این شهر راه می اندازند و جز یک عده خواهر و برادر غیرتمند دینی و قوه قضاییه، کس دیگری از مسئولان به روی خود هم نمی آورد.
آیت الله علم الهدی گفت: رسالت سپاه است که از ارزشها دفاع کند. تا روزی که بسیج و سپاه قدرتمدار هستند نمی توانید سفره دین را از زیر پای مردم بکشید.
وی اظهار کرد: امروز هم امام رضا(ع) غریب الغربا است، هتک حرمت او می شود این فجایع را به وجود می آورند. این فجایع انجام می شود و جز دو مسئول قوه قضاییه، مسئولی را کک نمی گزد. از زنانی که به صورت زنان بنی اسد از این ارزش دین و حرمت علی بن موسی الرضا(ع) حمایت کردند و از برادران دارای غیرت دینی که در برابر این موضوع ایستادند و نهی از منکر کردند، تشکر می کنم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هر مسئولی که در این شهر و استان، مسئول می شود حکم خادمی او را امام رضا(ع) امضا می کند. درست نیست فجایع، جنایات و گناه را ببیند و عکس العمل نشان ندهد این دور از مقام خادمی است. در برابر گناه حداقل باید عکس العمل نشان دهید و مایه تاسف است که کسی عکس العمل نشان ندهد.

*اتصال به معصوم(ع) از طریق اطاعت از حجت او است
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اتصال به معصوم(ع) در زمان غیبت از طریق اطاعت از حجت او است یعنی در یک زمان با برجسته ترین عناصر خلقت که وجود معصوم(ع) است انسانها به خدا متصل می شوند.
آیت الله علم الهدی افزود: در زمان غیبت با سرسپردگی به یک عنصر نخبه در بندگی و عبودیت حق که ولی فقیه است به معصوم اتصال پیدا می شود و از طریق او می توان به خدا متصل شد. این یک نظام سلطه فرماندهی مطلق نیست که ولایت گرایی مطلق گرایی باشد.
7507/5132

نظر خود را ثبت کنید