نماینده اراک:

بهزیستی بدون جلب مشارکت مردمی به سر منزل مقصود نمی‌رسد

  • تاریخ انتشار : 1397/1/31 ساعت : 13:57 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان بهزیستی بدون جلب مشارکت مردمی به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی‌اکبر کریمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی گفت: بدون جلب مشارکت مردم این بار سنگین به سر منزل مقصود نمی‌رسد، قطعا سازمان بهزیستی با اعتبارات محدود دولتی نمی‌تواند از عهده طیف وسیع افراد تحت پوشش این سازمان برآید. وجود موسسات فعال مردمی که تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند برای پیشبرد اهداف این سازمان مفید است.

وی ادامه داد: در سال گذشته مدتی مطالبات موسسات مردمی به تعویق افتاد و استانداری باید به این نکته توجه کند، این موسسات بخش عمده و بار سنگین بهزیستی را به دوش می‌کشند، مشارکت و استفاده از آنها سبب ارتقا خدمت‌رسانی خواهد شد. 

وی بیان کرد: امیدوارم انتخاب مدیر جدید سازمان بهزیستی از آن جهت که یک نیروی بومی و آشنا به مسائل سازمانی است مطلوب باشد. همچنین این انتخاب با افزایش نقش بانوان در سمت‌های مدیریتی همخوانی دارد.

کریمی ادامه داد: سازمان بهزیستی دو رسالت مهم دارد که یکی از آنها رسیدگی به امور معلولان جامعه و دیگری رسیدگی به مجموعه حوزه آسیب‌های اجتماعی است. در حوزه معلولان تلاش‌های مطلوبی صورت گرفته، تا بتوانیم با سیاست‌های پیشگیری از معلولیت جلوگیری کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در کشورمان تعداد زاد و ولد معلولین مادرزادی بالاتر از نرم جهانی است، افزود: آمار معلولیت‌هایی که به واسطه حوادث ایجاد می‌شوند نیز در کشور ما بالاست و این در حالی است که جانبازان دفاع مقدس نیز به این مجموعه اضافه می‌شود و طیف وسیعی از جامعه را شامل می‌شوند که باید در کشور برای بهبود وضعیت این معلولان تلاش کنیم.

کریمی ادامه داد: سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد، با توجه به مشکلات اقتصادی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بودیم و بروز مشکلات حاشیه‌نشینی، حجم آسیب‌های اجتماعی به لحاظ تنوع عناوین و جمعیت مشمول افزایش یافت و این امر سبب حساسیت آن شد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی و کارگری در حوزه آسیب‌های اجتماعی کم مشکل ندارد، شهرهای اراک و ساوه با مشکلات شدیدتری در این حوزه مواجه هستند و سازمان بهزیستی به عنوان متولی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید همواره از این منظر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های مسئولین دولتی، رفع کاستی‌ها در حوزه قوانین و مقرارت و تلاش‌های قوه قضائیه و به طور کلی تمام  ارکان کشور تلاش کنیم تا آسیب‌های اجتماعی در سال‌های آتی مدیریت شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید