سپاه , سردار سلامی , نماز جمعه " />

سردار سلامی:

برخی دوستان، پژواک صدای دشمن شده اند

تهران- ایرنا- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: گاهی می بینیم برخی دوستانمان –البته انگشت شمار-، چشم در چشم ما می دوزند، به ما تبریک می گویند اما پژواک صدای دشمنان می شوند و زخم زبان می زنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سردارسرتیپ پاسدارحسین سلامی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه افزود: البته ما یاد گرفته ایم از ملامت کنندگان نهراسیم اما این زیبنده برخی ها نیست که همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند.
وی در ادامه با اشاره به دشمنی استکبار علیه ایران، گفت: اما یک توصیه جدی به صهیونیست ها دارم و به آنها می گویم، ما شما را خو ب می شناسیم، شما بسیار آسیب پذیرید. شما نه عمق دارید نه عقبه. شما به اندازه یک عملیات بیت المقدس ما هستید. شما هر نقطه ای از سرزمین تحت اشغالتان، تقاطع آتش از شمال و غرب است. این پدیده، جدید است.
وی تصریح کرد: شما راهی برای فرار ندارید. در دهان اژدها زندگی می کنید. جبهه مقاومت بسیار قدرتمندتر از گذشته است؛ فکر نکنید جنگ های جدید مانند جنگ 2008، جنگ 33 روزه یا 51 روزه است. این تصور باطلی است. دیده اید جبهه مقاومت وقتی در زمین با تکفیری های سرسخت می جنگد، چگونه آنها را جارو می کند و چگونه علف های هرز را از سر راه برمی دارد. شما هرگز قوی تر از آنها نیستید. شرارت هایتان زیاد شده است.
وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: گوش کنید، هر جنگی اتفاق بیفتد، مطمئن باشید محو شما را به همراه خواهد داشت. کوچکترین هدف، موجودیت شماست و کوچکتر از آن هدفی نیست. اما به خاطر داشته باشید شما نمی توانید دومینوی اشغال سرزمین وقتی که شهروندان یا نظامیان تان فرار می کنند را تحمل کنید. شما راه فراری جز ریخته شدن به دریا ندارید.
سلامی خطاب به رژیم صهیونیستی افزود: به پایگاه های هوایی تان اعتماد نکنید، آنها در دسترس هستند و زود از کار خواهند افتاد. به آمریکا، فرانسه و انگلیس هم دل نبندید، آنها وقتی می رسند که شما نیستید؛ مانند رسیدن یک آمبولانس برای نجات کسی که مرده است . فقط می توانند او را تا قبرستان مشایعت کنند. پس مراقب رفتارتان باشید، محاسبات خطرناک نکنید این گفته ماست.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان ما می خواستند ما را از نفوذ در مناطق مورد نظر محروم کنند. ما توانسته ایم سرزمین های زیادی را از سیطره دشمنان ، خارج کنیم. امروز جهان اسلام میدان جهاد علیه مستکبران است اما آنها نتوانستند هیچ کاری از پیش ببرند.
سردار سلامی افزود: به آنان چند توصیه داریم، اولا دقت کنید، به آمریکا، انگلیس و رژیم سعودی، ملت ایران هیچ تغییری نکرده است، همان انقلابیون سربلند، با شور و شعور و شوق و اوج فداکاری و وفاداری از نظامشان دفاع می کنند.
وی در این باره اضافه کرد: ما به شما خط کش می دهیم، به 22 بهمن نگاه کنید و آن را مقایسه کنید، ببینید چه چیزی در میان عظمت حضور این ملت جز فداکاری و شور و شعور می بینید.
وی گفت: فکر نکنید نظام ما ضعیف شده است. ما از هر زمانی امروز قوی تر هستیم، - هم در بعد دفاعی، هم اقتصادی، هم اجتماعی، هم سیاسی، هم نفوذ منطقه ای، هم تسلط و سیطره بر سیاست های شما -. سر جایتان بنشینید.
وی ادامه داد: به آنها می گوییم فکر نکنید مشکلات اقتصادی در جامعه ما عاملی بر جدایی مردم از نظام است. ما در بخشی، مشکلاتی داریم اما ما بزرگ تر از مشکلاتمان هستیم و آنها را حل می کنیم ولی هرگز مشکلات ما از مشکلات شما دشمنان خدا کمتر نیست.آیا شما آمریکایی ها با 40 میلیون زیر خط فقر خود چه می کنید. می دانید همه آنها کارت های تغذیه ملی دارند و شب ها در خیابان ها می خوابند، به آنها برسید.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به انگلیسی ها و فرانسوی ها می گوییم به مشکلات اقتصادی مردم خود توجه کنید. به سعودی که 35 درصد از جمعیت آن زیرخط فقر زندگی می کند.
مردم ما هم بهتر از مردم شما زندگی می کنند، هم شیک تر می پوشند، هم بهتر می نوشند، هم بهتر مسافرت می کنند، هم صبورترند، هم شریف ترند و با شرافت کامل زندگی می کنند . اما این را هم بدانید اگر فکر کنید تحت هر شرایطی ایران، متعهد به تعهدات خود است، -اگر شما از تعهدات تان دست بردارید-، این هم یک ادراک اشتباه است.
سردار سلامی افزود: ما نه دست از دفاع از مظلومان و مستضعفان برمی داریم و نه قدرت دفاعی خود را کاهش می دهیم درحالیکه شما ما را تهدید می کنید. آیا عاقلانه است درحالیکه شما ما را تهدید می کنید ما خود را خلع سلاح کنیم؟ نه، این ممکن نیست، این آرزو را به گور خواهید برد.
وی تصریح کرد: می دانید که دست ها روی ماشه است، موشک ها آماده اند، هر لحظه دشمن بخواهد بر این سرزمین، اراده شومی کند، موشک ها شلیک می شود. کار آنها را قبلا دیده اید، دشمنان ما هم این قدرت عظیم را به رسمیت شناخته اند و بسیج، آن دریای بیکران و مواج انسان های مومن و مجاهد آماده اند که هر دشمنی را به خاک مذلت بکشانند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در بخشی دیگر از سخنانش گفت: می دانید آمریکایی ها در سوریه دیگر هیچ استراتژی و راهبرد و سیاستی ندارند. آمریکایی ها در حاشیه سیاست های منطقه قرار گرفته اند. وقتی عملیات می کنند چون به یک راهبرد و سیاست و هدف متصل نیست، یک عملیات کور و بی منطق مضحک است مانند عملیاتی که چند روز گذشته علیه سوریه انجام دادند.
سردار سلامی افزود: اما دشمنان ما به این بسنده نکرده اند؛ ما راه غلبه بر آنان را آموختیم. می توانیم منافع حیاتی دشمنان مان را در هر نقطه دلخواهمان مورد هدف قرار دهیم، این رمز بازدارندگی ماست.دشمن این حقایق را می داند. ما هم می دانیم.
وی ادامه داد: آنها ما را تحریم اقتصادی کردند، می خواستند ملت ایران فلج شود اما باز هم جوانان این سرزمین به صحنه آمدند و در حالیکه دشمن ما را در محاصره علمی ، صنعتی، فنی و اقتصادی قرار داده بود و حتی دانشمندان ما را در خیابان ها ترور می کردند، بعدها ما کاری کردیم که دیگر ترورها متوقف شد و آنها فهمیدند.
وی اضافه کرد: جوانان، ایرانی را که دشمنان می خواستند عقب مانده، فقیر، نیازمند، کرنشگر، منعطف و تسلیم پذیر باشد به ایرانی تبدیل کردند که سینه فضا را شکافت، ماهواره هایش را در مدار قرار داد و هسته اتم را شکافت و انرژی صلح آمیز هسته ای را ایجاد کرد و در همه صفحه های روی زمین، نشانه های آشکاری از پیشرفت و ترقی در تراز نوین ترین فناوری های عالم ایجاد کرد.

** دشمنان رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این بخش هایی از درخشش یک انقلاب شکوهمند است که پس از 40 سال با این همه دشمنی همچنان ایستاده است.دشمنان، رهبری عظیم الشان این انقلاب بزرگ را که هدایتگر این امت در همه بحران های سخت بوده است و همه فرازهای تاریخ پرتلاطم فشرده این کشور را به زیباترین شکل هدایت کرده است، مورد هدف قرار داده اند.

**برخی از دوستان در قبال سپاه سخن دشمن را تکرار می کنند
سردار سلامی افزود:دشمنان، فرماندهان سپاه را در فهرست تحریم ها قرار داده اند. آنها عملیات روانی خود را علیه سپاه سنگین کرده اند ما البته از دشمنان گله ای نداریم اما گاهی می بینیم برخی دوستانمان –البته انگشت شمار-، چشم در چشم ما می دوزند، به ما تبریک می گویند اما پژواک صدای دشمنان می شوند و زخم زبان می زنند.
«البته ما یاد گرفته ایم از ملامت ملامت کنندگان نمی هراسیم اما این زیبنده برخی ها نیست که همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند.»

** ما دشمنانمان را تحریم می کنیم
وی اضافه کرد: امروز می بینید وقتی رهبر بزگوارمان می فرماید کالای ایرانی را مصرف کنید، مفهوم آن این است که ما به درجه ای از علم، تکنولوژی، صنعت، فناوری، تولید و استقلال و خودکفایی در تامین نیازهایمان درعرصه تحریم رسیده ایم که دیگر می توانیم همه نیازهایمان را از داخل تامین کنیم. درواقع این ما هستیم که دشمنانمان را تحریم می کنیم؛ این به معنای شکوفایی اقتصادی ما است.

** سپاه بر اساس مفاهیم عاشورا شکل گرفت
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به روز میلاد امام حسین (ع) گفت: کوچکی و قلت یک سپاه هیچ دلیلی برای ترک میدان جهاد نیست. اگر فرزندانمان قطعه قطعه شوند و خانواده هایمان به اسارت بروند، دلیلی برای ترک میدان جهاد وجود ندارد.
سردار سلامی با اشاره به فرازهایی از زندگی و شهادت امام حسین (ع) افزود: این آموزه ها و الهام های دلنشین و جذاب، الهام های بزرگی بودند که پس از 1400 سال، امام بزرگ انقلاب اسلامی بر اساس آن عناصر و مفاهیم زیبای عاشورا، آن جاودانگی ها و آن رشادت ها، سرشت وجود یک نهاد نیرومند بنام سپاه را با آن شکل داد.
وی یادآور شد: مردان سپاه از همین رو از روزی که لباس مقدس سبز جهاد را به تن کردند یک لحظه میدان جهاد راترک نکرده اند. از خطرات نترسیدند. مانند کوهی از آرامش در قلب امواج طوفان حوادث ایستادند. سپر بلای امت اسلام شدند. هرگز شکوه امپراطوری ها آنان را از میدان جهاد بازنداشت. هیچ کبریایی و بزرگی و عظمتی را جز کبریایی الهی به رسمیت نشناختند.
وی درباره خصلت های سپاهیان افزود: چشمانشان شب و روز ، بیدار و عمیق به عمق سپاه دشمن دوخته شده است. در میان سنگرهای بلند کوه های غرب به کمین و نظاره ایستاده اند و از ارتفاعات و بلندی ها، اعماق زمین را نظاره می کنند که یک انسان حرامی نفوذی پا در این سرزمین نگذارد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نیروهای سپاه در جنگ های بزرگی قطعه قطعه شدند اما بیرق جاودانه جهاد و عزت امت اسلام از دستشان نیفتاد. ما وارد چهل سالگی یک انقلاب بزرگ شده ایم. -انقلابی امتداد یافته از نهضت عاشورای حسینی، انقلابی که در اولین گام های خود، بزرگ ترین امپراطوری تاریخ بشر را شکست داد و به سیطره امریکا بر این سرزمین برای همیشه خاتمه داد و استقلال، آزادی، حاکیمت ارزش های اسلامی، عزت، شرف و کرامت را برای مردمان این دیار به ارمغان آورد.-
وی افزود: دشمنان از همه ابزارهای قدیمی و نوین استفاده کردند تا دوباره به تاریخ این ملت بازگردند. انقلابش را با شکست مواجه کنند، ملت ایران را تسلیم کنند و دوباره سیطره خویش را بر جهان اسلام بگسترانند اما ملت ایران به برکت رهبری های امام راحل و رهبر جانباز و بزرگوارش و حضور همه نیروهای قدرتمند مسلحش در صحنه ایستاد و مقاومت کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این ملت، کودتای نظامی را با شکست مواجه کرد و خداوند شن ها را فرستاد. مداخله نظامی آمریکا در طبس با شکستی استثنایی و بی نظیر در تاریخ حیات این امپراطوری کهنه و فرسوده، رخ داد.
توطئه های تجزیه طلبانه در اقصی نقاط مرزهای کشورمان شکل گرفت اما به قوت حضور مردان مستحکم و پولادین این سرزمین از جمله سپاهیان پاسدار، بسیجیان قدرتمند و ارتشیان نیرومند با شکست مواجه شد.
سردار سلامی افزود: همه توطئه های استکبارعلیه انقلاب اسلامی و ملت ایران دارای چند مشخصه بزرگ بود. اولا محور طراحی و اجرای همه این توطئه ها، آمریکای جنایتکار با آن تجربه سنگین در فروپاشی نظام های قدرتمند در گذشته و حال بود.
** امریکا همه سناریوهای اش را علیه ایران انجام داده و شکست خورده است
وی گفت: امریکا همه سناریو های اش را برای فروپاشی نظام ما و به تسلیم کشاندن ملت ما و شکست دادن موجودیت انقلابمان، طراحی کرد. همه این توطئه و دسیسه ها ابعادی جهانی داشت، یعنی ملت ایران را در قلب جنگ های جهانی با ماهیت های مختلف درگیر می کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه اینها نابرابرترین و ناعادلانه ترین مخاطرات، تهدیدات و جنگ هایی بود که درطول قرون و اعصار گذشته بر یک ملت آزادیخواه و استقلال طلب تحمیل می شد. نمونه بارز و برجسته آن، تحمیل یک جنگ بزرگ هشت ساله بود که نابرابرترین و بزرگ ترین جنگ از نظر مقیاس و طولانی ترین جنگ در قرن بیستم بود.

** جنگ هشت ساله ائتلاف قدرت های بزرگ علیه ایران نابود شد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جنگ های جهانی در قرن بیستم اتفاق افتاده بود اما در همه آنها موازنه قوا برقرار بود. این جنگ، یک ملت مستقل و حقیقت طلب به نام ایران را در مقابل یک جهان قدرت به هم پیوسته قرار می داد.
سلامی افزود: تصور جهان این بود که این نظام و این ملت در اثر این جنگ تسلیم خواهد شد اما جوانان مومن این سرزمین و مردان و زنان صبور و شکیبای آن، همه استعداد خویش را برای دفاع از حریم ولایت به صحنه آوردند.
وی اضافه کرد: ملت به صحنه آمد. سپاه شکل قوی به خود گرفت، بسیج به صحنه آمد، نیروهای ارتش قدرتمند ما در جنگ حضور یافتند و همه با هم منسجم شدند. بزرگ ترین و خطرناک ترین سیاست قدرت های استکباری را در بیابان های غرب و جنوب کشور دفن کردند و سرانجام استقلال کشور در میان بهت و حیرت جهانیان ،همانند خورشیدی درخشید.
وی تاکید کرد: ما پیروز شدیم. قدرت های بزرگ سرخورده شدند. دیدید که ائتلاف نانوشته انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، شوروی، عراق، عربستان و کویت و همه کشورهای قدرتمند جهان در مقابل ملت ایران شکست خورد.

** نیروهای مسلح ما قد کشیده اند
سردار سلامی افزود: برای همین امروز می بینیم نیروهای مسلح ما قد کشیده اند و قامت برافراشته اند؛ به سپاهتان نگاه کنید، فرزندان شما در دریا امروز همین لحظه که من سخن می گویم با شناورهایشان دل دریا را می شکافند. تمام پهنه دریا زیر چشمان آنان در حال رصد است.
وی گفت: دیدید وقتی تفنگداران دریایی بزرگ ترین قدرت جهان، چند کیلومتری وارد آب ها شدند چگونه در مقابل فرزندان این ملت کرنش کردند و دستگیر شدند؛ این شکوه یک ملت بود. امروز فرزندان شما در زمین، نیروهای زمینی شما امروز هزاران گردان رزمی را آماده کرده اند. جنگ در زمین دیگر حتی در تصور دشمنان ما نیست. آنها حتی فکر یک عملیات کوچک زمینی هم نمی کنند.
وی افزود: فرزندان شما در نیروی زمینی در جنوب شرق کشور در مقابل شرارت اشراری که از رژیم منحوس آل سعود، کمک و هدایت می شوند، ایستاده اند.
اجتمام**9185 ** 1418

نظر خود را ثبت کنید