امام جمعه شهرکرد: چهارمحال و بختیاری بیش از تخصیص‌های قانونی آب برداشت نکرده است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: این استان بیش از تخصیص‌های قانونی برداشت نکرده و اکنون که آب چندانی نیست سخن مردم این است که آب با شرایط موجود به صورت عقلانی سهمیه بندی شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: بایستی به جایگاه سپاه بیشتر اهمیت داده شود.

وی افزود: در قرآن نیز آمده است که قدرت نظامی خود را به گونه‌ای شکل دهید تا دشمن از آن بترسد و امروز سپاه پاسداران به جایگاهی رسیده است که دشمن به معنای راستین از آن وحشت دارد.

نکونام تصریح کرد: سپاه پاسداران شکل گرفته تا پاسدار همه جانبه از انقلاب باشد و در همه عرصه‌هایی که علیه انقلاب هجمه شده حضور داشته است.

وی بیان کرد: سپاه در جریان‌های اوایل انقلاب، در فتنه جنگ تحمیلی، در فتنه‌های کردستان، خوزستان و فتنه‌های لیبرال‌ها علیه انقلاب، هجمه‌های دریایی، هوایی و زمینی دشمن، در عرصه‌های اقتصادی، جنگ نرم و فتنه 88 نقش آفرینی موثر داشته است.

نکونام با اشاره به این‌که در تمام فتنه‌ها از سپاه پاسداران جز ثبات قدم دیده نشد، تصریح کرد: در فتنه‌های خارجی در سوریه و عراق نیز وظیفه دینی خود را ایفا کرد و نقش کلیدی داشت.

وی با بیان این‌که چند روز گذشته در سوریه موشک‌هایی پرتاب شد، گفت : سپاه همواره یک رنگ و به رنگ انقلاب و ارزش‌های دینی بوده است و با قدرت عمل کرده است.

نکونام تاکید کرد: سپاه توانست دشمن را بیرون از خانه در سوریه و عراق زمین‌گیر کند و حضور دشمن در آن کشورها با هدف حمله به ایران بود که با هوشیاری سپاه به هدف خود نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج نیز بازوی توانمند سپاه است و در تمام عرصه‌ها حضور دارد.

نکونام اظهار کرد: باید از جانبازان قدردانی کرد زیراکه این افراد شهدای زنده هستند و گاهی حق آنان به درستی ادا نمی‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش آب در استان در چند روز گذشته، گفت: این همایش عظیم با حضور مردم و کشاورزان فهیم استان برگزار شد و هیچ گونه شعار ساختارشکنانه داده نشد و مردم به درستی مطالبات خود را بیان کردند.

نکونام با بیان این‌که مردم چند حرف دارند، تاکید کرد: همان طور که حرف مردم دیگر استان‌ها شنیده می‌شود حرف مردم چهارحال و بختیاری نیز شنیده شود و برخی آقایان که خارج از واقعیات سخن می‌گویند مراقب سخنان خود باشند تا موجب ابهام نشود.

وی ادامه داد: مردم می‌گویند آب در سال‌های خشکسالی و غیر از خشکسالی، براساس منطق و نیازهای معیشتی مورد استفاده قرار گیرد.

نکونام گفت: این استان بیش از تخصیص‌های قانونی برداشت نکرده و بر این خواسته محکم می‌گوید و اکنون که آب چندانی نیست سخن مردم این است که آب با شرایط موجود به صورت عقلانی سهمیه‌بندی شود.

وی با اشاره به این‌که اگر خسارت برای همه کشاورزان وجود دارد در این استان هم در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب نیمی از مردم استان تصمیم درستی اتخاذ شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید