مجلس , حمله موشکی , اورانیوم " />

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس:

سازمان ملل استفاده آمریکا از اورانیوم در حمله به سوریه را بررسی کند

  • تاریخ انتشار : 1397/1/31 ساعت : 16:50 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملل استفاده آمریکا از اورانیوم ضعیف شده در حمله موشکی به سوریه را باید بررسی و مشخص کند که چه مواد نامتعارفی در سلاح های آمریکایی ها در این حمله به کار گرفته شده است.
حشمت الله فلاحت پیشه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره استفاده از اورانیوم ضعیف شده در حمله موشکی آمریکا به سوریه افزود: آمریکایی ها از مدت ها قبل اورانیوم ضعیف شده را در حملات به عراق استفاده می کردند و این اورانیوم از طریق رژیم صهیونیستی به کار برده شده است.
وی یادآور شد: حتی در برخی سلاح های استفاده شده عربستان در یمن اورانیوم ضعیف شده وجود دارد و این تخطی آمریکایی ها از ان پی تی است.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: آمریکایی ها سلاح های متعارف خود را به مواد نامتعارف آغشته می کنند و در حملات خود به کار می برند.
فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد باید سریع تر کمیته ای را برای رسیدگی این موضوع مشخص کند که چه مواد متعارفی دراین سلاح ها به کار رفته است، همان طور که درمورد شهر دومای سوریه موضوع استفاده از سلاح شیمیایی را بررسی می کنند حتما باید این موضوع را بررسی کنند.
وی تصریح کرد: استفاده از اورانیوم ضعیف شده در سلاح ها باعث افزایش توان انفجاری می شود؛ برای همین است که از این مواد استفاده شده است.
به گزارش ایرنا، آمریکا، انگلیس و فرانسه شنبه گذشته به بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه به مناطقی از دمشق و حمص حمله موشکی کردند.
سیام**9121 *1449

نظر خود را ثبت کنید