یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ پینگ پنگ ایران را داریم

نوروزی:زمان صعود به دسته یک پینگ پنگ جهان رسیده است/ می‌توانیم مدال برنز تیمی جاکارتا را بگیریم

کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ گفت: فکر می‌کنم دیگر زمان صعود به دسته یک مسابقات تیمی قهرمانی جهان رسیده باشد چون یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ پینگ پنگ ایران را داریم.

افشین نوروزی در گفت و گو با ایسنا درباره شانس تیم ملی تنیس روی میز ایران برای صعود به دسته مسابقات تیمی قهرمانی جهان بیان کرد: در مسابقات تیمی قهرمانی جهان گروه نسبتا سختی داریم. با تیم‌های اسپانیا، قزاقستان، لوکزامبورگ، آمریکا هم گروه هستیم و اسپانیا سخت‌ترین حریف ما است.  خدا را شکر آماده و با انگیزه هستیم و ترکیب جوان و با تجربه ای  داریم. البته بازیکنان جوان ما هم میدان های  بزرگی را دیده اند و تجربه خوبی دارند . فکر می کنم دیگر زمان آن رسیده است البته کار سختی داریم چون 24 تیم برای صعود تلاش می کنند اما موفقیت دور از انتظار نیست.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که چرا فکر می کند دیگر زمان صعود ایران به گروه  یک آسیا رسیده است، تصریح کرد: شاید  الان ما یکی از بهترین تیم های ملی تاریخ پینگ پنگ ایران را داریم. از 5 بازیکن، سه نفر از آنها المپیکی هستند و امین احمدیان هم به تازگی سهمیه المپیک نوجوانان را کسب کرده است. این نشان دهنده این است که تجربه خوبی داریم و در میدان های بزرگ بازی کرده ایم. خود من برای دوازدهمین مرتبه در مسابقات جهانی شرکت می کنم  و نوشاد و نیما هم حداقل در 6-7 مسابقه جهانی شرکت کرده اند. در این مدت هم تمرینات خوبی داشته ایم و نتایج خوبی هم در مسابقات اخیر گرفته ایم.  با توجه به تجربه و تیم خوبی که داریم امیدوارم قرعه هم یاری کند و تا فینال پیش برویم.

کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ ایران در مورد پیشرفتی که انتظار هست از بازیکنان در بازی های آسیایی جاکارتا دیده شود، تصریح کرد: فکر می کنم تنها بازیکنی باشم که در چند سال اخیر همیشه گفته ام که پینگ پنگ ایران در بخش تیمی بازی های آسیایی شانس کسب مدال برنز را دارد. همچنان هم به این موضوع اعتقاد دارم و با توجه به توانایی تیم فکر می کنم  اگر تا مرحله یک چهارم نهایی پیش برویم و در این مرحله به چین نخوریم توانایی شکست تیم هایی مثل سنگاپور، کره شمالی، چین تایپه و هنگ کنگ را داریم و می توانیم نیم نگاهی به مدال برنز بازی های آسیایی داشته باشیم.

 او در پاسخ به این پرسش که تصور می کند از پینگ پنگ ایران عملکردی متفاوت از دوره های قبل را دربازی های آسیایی شاهد باشیم، تصریح کرد:پیش بینی من این است.  پینگ پنگ  در این  سالها روند رو به رشد داشته  و پسرفت و درجا زدن نداشته است.  تیم ایران در رده های نوجوانان، جوانان و امید  در این سالهای اخیر به ویژه دو سال آخر خوب بوده و فدراسیون  برنامه خوبی را برای رده های سنی تدارک دیده است. حتی ما در المپیک سه سهمیه گرفتیم که نشان می دهد روند رو به جلو بوده است. در حال حاضر بهترین رشته راکتی ایران از لحاظ نتیجه گیری هستیم. همین روند باعث می شود دربازی های آسیایی نتایج خوبی بگیریم  و در بهترین حالت نیم نگاهی به مدال برنز تیمی داشته باشیم.

نوروزی در مورد حضور پر رنگ خود در تورهای جهانی برای کسب جایگاه بهتر در رنکینگ جهانی گفت: با توجه به تغییراتی که در رنکینگ جهانی به وجود آمده حضور در مسابقات خیلی مهم است البته کسب پیروزی و صعود در مسابقات مهم تر است. من مقداری از مسابقات دور بودم و کمتر شرکت کردم و شرکت نکردن در مسابقات امتیاز منفی دارد بنابراین امسال بعد از مسابقات جهانی فکر می کنم در یک تور جهانی شرکت کنم و سپس بازی های آسیایی را پیش رو دارم.  سپس تا پایان سال در چند تور جهانی دیگر شرکت می کنم تا به جایگاه واقعی خودم در رنکینگ جهانی برسم.

ملی پوش پینگ پنگ ایران ادامه داد: البته دو سالی است که تلاش می کنم  جایگاه خودم را در ایران به ثبات برسانم. سال گذشته در مسابقات داخلی خیلی خوب ظاهر شدم و در بازی های کشورهای اسلامی هم  مدال طلا گرفتیم. امسال هم تلاش می کنم نتایج بهتری بگیرم  و می خواهم تا زمانی که پینگ پنگ بازی می کنم در اوج بمانم و به ایران خدمت کنم.

او در مورد صحبت دبیر فدراسیون مبنی بر اینکه نقش نوروزی در مسابقات تیمی جهان می تواند تعیین کننده باشد، تاکید کرد:  با توجه به اینکه هر کشور باید سه پیروزی در هر بازی کسب کند تا برنده باشد بنابراین قطعا باید کار تیممی صورت گیرد و اگر نتیجه مثبتی به دست آید حاصل تلاش تمام بازیکنان و کادرفنی است. دبیر فدراسیون شاید از آنجا که من افتخار کاپیتانی تیم ملی را دارم چنین حرفی را زده است تا از تجربه ام  در مسابقه و روحیه دادن به بازیکنان کمک بگیرم و هر کاری از دستم برآید برای نتیجه گرفتن هر چه بهتر تیم ملی دریغ نمی کنم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید