هوای "بحرانی" شهرهای مرزی کرمانشاه

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به توده گرد و غباری که هوای کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده، گفت: هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار و شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و پاوه در وضعیت بحران قرار دارد.

ثریا قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: توده گرد و غباری که امروز (اول اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده از نیمه‌های شب گذشته وارد کرمانشاه شد و باعث غبارآلودگی هوای برخی از شهرهای استان خصوصا شهرهای مرزی شد.

وی غلظت کنونی ذرات گرد و غبار در شهرستان مرزی سرپل ذهاب را 928 میکروگرم بر مترمکعب هوا اعلام کرد که بیانگر وضعیت بحران است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هوای قصرشیرین نیز در وضعیت بحران است، تاکید کرد: عدد دقیق غلظت گرد و غبار قصرشیرین به دلیل مشکلی که در ایستگاه سنجش گرد و غبار آن ایجاد شده مشخص نیست.

به گفته این مسئول، هوای شهر پاوه نیز با غلظت 534 میکروگرم بر مترمکعب هوا در وضعیت بحران قرار دارد.

قربانی یادآوری کرد: وضعیت هوای شهر کرمانشاه نیز با غلظت گرد و غبار 158 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت هشدار است.

وی با اشاره به روند افزایشی غلظت گرد و غبار، یادآوری کرد: این نخستین روز سال 97 است که هوای استان غبارآلود و خارج از شرایط استاندارد است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه غلظت استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم برمترمکعب هوا اعلام کرد که از این غلظت تا 390 میکروگرم بر مترمکعب هوا  بیانگر وضعیت هشدار، از 390 تا 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت اضطرار و بیش از 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت بحران است.

قربانی تصریح کرد: سال گذشته نیز در کرمانشاه 14 روز هوای غبارآلود داشتیم که از این تعداد یازده روز وضعیت هشدار، یک روز  اضطرار و دو روز بحران بوده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید